Projekt - Kompetencje dorosłych dla rynku pracy i nowoczesnej gospodarki – sektor ochrony zdrowia.
Informacje podstawowe:
Projekt pn. „Kompetencje dorosłych dla rynku pracy i nowoczesnej gospodarki – sektor ochrony zdrowia” realizowany jest w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Projekt realizowany jest przez Uczelnię Łazarskiego w partnerstwie ze Związkiem Pracodawców Opieki Integrowanej Opartej na Wartości – SPOIWO, które zajmuje się promowaniem rozwiązań pro-efektywnościowych oraz podejmowaniem negocjacji z przedstawicielami Ministerstwa Zdrowia i NFZ w celu wdrażania zmian regulacyjnych, podnoszących efektywność systemu ochrony zdrowia oraz wartość dla wszystkich interesariuszy.
Projekt realizowany jest w okresie od 01.10.2024 do 30.09.2027, na podstawie Umowy o dofinansowanie nr FERS.01.05-IP.08-0460/23-00, zawartej dnia 30.08.2024 r. z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju.
Numer projektu:
FERS.01.05-IP.08-0460/23
Wartość projektu (łączna wysokość wydatków kwalifikowalnych):
5 224 519,00 zł, w tym:
- dofinansowanie ze środków europejskich: 4 311 273,08 zł (wkład Funduszy Europejskich),
- dofinansowanie ze środków dotacji celowej: 744 735,92 zł (wkład budżetu RP),
- wkład własny Uczelni: 168 510,00 zł.
Grupa docelowa:
Grupa docelowa to 930 osób (479 K i 451 M) osób dorosłych w wieku 18-64 lat w momencie przystąpienia do projektu. Grupa docelowa obejmuje osoby fizyczne w wieku 18-64 lat, które chcą z własnej inicjatywy podnieść kompetencje w ramach form wsparcia projektu w obszarze sektora ochrony zdrowia.
Cel projektu:
Celem projektu jest wzmocnienie potencjału Uczelni Łazarskiego [UŁa] poprzez włączenie do oferty edukacyjnej krótkich form kształcenia dostosowanych do potrzeb sektora ochrony zdrowia w okresie od 01.10.2024 r. do 30.09.2027 r., kierowanych do 930 osób (479 K i 451 M) dorosłych w wieku 18-64 lata stanowiących grupę docelową projektu. Formy wsparcia projektu nakierowane są na dostosowanie kompetencji do potrzeb i oczekiwań pracodawców i rynku pracy w obszarze ochrony zdrowia, a także wypełnienie luk w umiejętnościach oraz nabycia kompetencji pozwalających na przekwalifikowanie i rozpoczęcie pracy w obszarze zawodów związanych z ochroną zdrowia. Projekt wpisuje się w obszary rozwoju Uczelni określone w Strategii Uczelni Łazarskiego na lata 2021-2025, szczególnie w zakresie odpowiedzi na potrzeby rynkowe dotyczące oferty edukacyjnej oraz realizacji misji Uczelni związanej z praktycznym wymiarem kształcenia. Realizacja projektu przyczyni się do wzmocnienia potencjału Uczelni w realizacji celów związanych z rozwijaniem i propagowaniem idei uczenia się przez całe życie. Cel projektu zostanie osiągnięty poprzez realizację jego form wsparcia, tj. kursów stanowiących krótkie formy kształcenia w obszarze zarządzania, zarządzania jakością oraz nowych zawodów w sektorze ochrony zdrowia.
Główne zadania projektu:
- Zad. 1 – opracowanie we współpracy z Partnerem programów kursów dla obszaru ochrony zdrowia oraz podręczników ugruntowujących przekazywaną wiedzę;
- Zad. 2 – koordynacja merytoryczna i ewaluacja wsparcia w ramach projektu;
- Zad. 3 - podniesienie kompetencji uczestników projektu w ramach realizacji form wsparcia projektu w obszarze: zarządzania w ochronie zdrowia;
- Zad. 4 – podniesienie kompetencji uczestników projektu w ramach realizacji form wsparcia projektu w obszarze: zarządzania projektami i kapitałem ludzkim w ochronie zdrowia;
- Zad. 5 – podniesienie kompetencji uczestników projektu w ramach realizacji form wsparcia projektu w obszarze: nowych zawodów w ochronie zdrowia;
- Zad. 6 – podniesienie kompetencji uczestników projektu w ramach realizacji form wsparcia projektu w obszarze: zarządzania jakością w ochronie zdrowia.
W efekcie zaplanowanych działań zrealizowany zostanie główny rezultat projektu, tj. nabycie przez 744 osoby dorosłe (383 K i 361 M) uczestniczące w kształceniu na poziomie wyższym, kompetencji lub kwalifikacji dzięki wsparciu EFS+.
Główne produkty Projektu:
- Opracowanie 9 programów kursów dla obszaru ochrony zdrowia (z zakresu zarządzania i nowych zawodów w sektorze ochrony zdrowia), które zostaną zaopiniowane przez Partnera Projektu pod kątem zgodności z oczekiwaniami pracodawców;
- Opracowanie 5 podręczników do pracy własnej i ugruntowania wiedzy kursantów po zakończeniu projektu, spełniające standardy dostępności, umożliwiające samokształcenie. Do opracowania merytorycznego programów oraz podręczników zostaną zaangażowani eksperci/praktycy z danej dziedziny, co pozwoli na dostarczenie kursantom aktualnych i praktycznych informacji;
- Realizacja 5 edycji kursu „Menadżer opieki zdrowotnej” dla łącznie 75 osób. Potrzeba kształcenia kompetencji Menadżerów opieki zdrowotnej wynika z ciągłego rozwoju nowoczesnej i innowacyjnej gospodarki, priorytetowej pozycji stanowiska w opiece zdrowotnej;
- Realizacja 9 edycji kursu „Koordynator POZ (Podstawowa Opieka Zdrowotna)” dla łącznie 135 osób. Potrzeba szkoleń dla nowego zawodu w ochronie zdrowia - Koordynatora POZ wynika wprost z wymogów Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Funduszu Zdrowia nakładanych na świadczeniodawców opieki zdrowotnej realizujących umowy w rodzaju Podstawowa Opieka Zdrowotna w zakresie opieki koordynowanej;
- Realizacja 6 edycji kursu „Koordynator projektów medycznych w opiece otwartej” dla łącznie 90 osób. Uczestnik kursu nabędzie m.in. wiedzę z zakresu merytorycznego przygotowania, wdrożenia i monitorowania realizacji projektów medycznych, kompetencje dotyczące prawnych uwarunkowań w systemie ochrony zdrowia, wykorzystaniu nowych technologii i narzędzi do realizacji projektów;
- Realizacja 9 edycji kursu „Zarządzanie kapitałem ludzkim w opiece otwartej” dla łącznie 135 osób. Kurs pozwoli na nabycie kompetencji i wiedzy m.in. z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim w warunkach kryzysu i zmiany, przywództwa organizacyjnego, zarządzania w środowisku wielokulturowym, zaawansowanej komunikacji menedżerskiej, motywowania przez partycypację i zaangażowanie, zarządzania relacjami i lojalnością, psychologicznego kontekstu organizacji pracy zespołu, prawa pracy;
- Realizacja 6 edycji kursu „Terapeuta zajęciowy” dla łącznie 90 osób. W ramach kursu zostanie położony nacisk na kompetencje niezbędne w pracy w opiece otwartej i przygotowania do realizacji usług w środowisku (w ramach procesu deinstytucjonalizacji usług zdrowotnych);
- Realizacja 6 edycji kursu „Asystent osoby niesamodzielnej” dla łącznie 90 osób. Kurs będzie obejmował m.in.: wsparcie w czynnościach życia codziennego, medyczne i okołomedyczne aspekty pracy asystenta osoby niesamodzielnej, psychospołeczne aspekty pracy asystenta osoby niesamodzielnej, prawne i etyczne aspekty pracy asystenta osoby niesamodzielnej;
- Realizacja 5 edycji kursu „Asystent zdrowienia” dla łącznie 75 osób. Uczestnik kursu będzie przygotowany do wspierania osób z doświadczeniem kryzysu psychicznego, będzie potrafił posługiwać się wiedzą i własnymi doświadczeniami z zakresu zdrowia psychicznego i procesu zdrowienia;
- Realizacja 10 edycji kursu „Zarządzanie jakością obsługi pacjenta” dla łącznie 120 osób. Kurs będzie skoncentrowany na rozwijaniu kompetencji miękkich kluczowych dla zapewnienia kompleksowej i zindywidualizowanej opieki pacjentom oraz tworzenia zdrowego i efektywnego środowiska pracy w sektorze ochrony zdrowia;
- Realizacja 10 edycji kursu „Zarządzanie jakością w podmiocie leczniczym” dla łącznie 120 osób. Kursant posiądzie umiejętności m.in. w zakresie przygotowania placówki do procesu autoryzacji i akredytacji oraz jej utrzymania, prowadzenia dokumentacji zw. z procesami jakościowymi (polityki, procedury, standardy).
Dodatkowe informacje:
Uprzejmie informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej (Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej) lub Instytucji Pośredniczącej (Narodowe Centrum Badań i Rozwoju) podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
- poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
- skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Przestrzeganie zasad równościowych odbywa się na wszystkich etapach wdrażania projektu, w tym w szczególności w odniesieniu do uczestników projektów. Informujemy o możliwości zapoznania się z materiałami dotyczącymi przestrzegania zasad horyzontalnych, w tym m.in. zasady równości szans płci, obowiązujących w projektach współfinansowanych w ramach perspektywy finansowej UE na lata 2021- 2027 dostępnymi na stronie internetowej Przestrzeganie zasad równościowych - Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej (rozwojspoleczny.gov.pl).
Harmonogram udzielania wsparcia w projekcie:
- na chwilę obecną nie zaplanowano terminów realizacji form wsparcia uczestników projektu; szczegółowy harmonogram udzielania wsparcia w projekcie zostanie upubliczniony co najmniej na 7 dni kalendarzowych przed rozpoczęciem udzielania wsparcia.
Dodatkowe informacje o projekcie można uzyskać w Dziale Projektów Strukturalnych Uczelni Łazarskiego:
Adres: ul. Świeradowska 43, 02-662 Warszawa, pok. 307
e-mail: projekty@lazarski.edu.pl
Telefon: (+48)225435411
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie