Michał Pienias

field_full_title_name

dr Michał Pienias
Wicedyrektor Zarządzania na WEiZ UŁa, opiekun specjalności Zarządzanie w sporcie i koła Media&Marketing, specjalista e-commerce i PR, doświadczenie w mediach i agencjach PR, laureat nagród Rektora



Wicedyrektor programu Zarządzanie na WEiZ Uczelni Łazarskiego oraz opiekun specjalności Zarządzanie w sporcie. Specjalizuje się w obszarze e-commerce, PR. Zdobywał doświadczenie w mediach oraz agencjach PR. Zdobywca kilku nagród Rektora Uczelni Łazarskiego. Opiekun koła naukowego Media&Marketing. 

Profil naukowy

field_profile_scientific_descrip
  • Absolwent Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego (2007). Doktoryzował się na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego (2012).
  • Od 2014 roku wykładowca na Wydziale Prawa i Administracji oraz na Wydziale Ekonomii i Zarządzania Uczelni Łazarskiego.

Obszary badawcze

field_profile_studies
Zainteresowania badawcze z zakresu socjologii prawa, socjologii pracy i organizacji, ZZL.

Publikacje

field_activity_publications
Monografia: 
  • Pienias, Michał, Przemiany tożsamości programowej Sojuszu Lewicy Demokratycznej w latach 1997-2015 w kontekście poparcia społecznego, Warszawa: Oficyna Wydawnicza Uczelni Łazarskiego, 2016.
Artykuły naukowe:
  • Pienias, Michał, (2017), Znaczenie etyki zawodowej w karierze zawodowej przedstawicieli zawodów prawniczych, [w:] Przyszłość prawa. Księga pamiątkowa XX - lecia Wydziału Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego, (red.) B. Hołyst.
  • Pienias, Michał, (2017), Czy Polska może powtórzyć sukces Irlandii i Finlandii? Wyzwania stojące przed Polską w dobie gospodarki opartej na wiedzy, [w:] Dylematy Zarządzania, wyd. Europejska Uczelnia Informatyczno - Ekonomiczna w Warszawie.
  • Pienias, Michał, (2016) NEET wyzwaniem dla państw Unii Europejskiej, [w:] Dylematy Zarządzania, wyd. Europejska Uczelnia Informatyczno - Ekonomiczna w Warszawie.
  • Pienias, Michał, Zastosowanie metody Manifesto Research Group w analizie treści programów wyborczych SLD do Sejmu w latach 2001 - 2015, [w:] Badania ilościowe i jakościowe w studiach nad komunikowaniem politycznym, (red.) B. Dobek - Ostrowska, W. Sobera, wyd. UWr, Wrocław.
  • Pienias, Michał, (2016) NEET wyzwaniem dla państw Unii Europejskiej, [w:] Dylematy Zarządzania, wyd. Europejska Uczelnia Informatyczno - Ekonomiczna w Warszawie.
  • Pienias, Michał, Kształtowanie i wykorzystanie potencjału ludzkiego w partiach politycznych za pomocą funkcji personalnej, [w:] Dylematy Zarządzania, wyd. Europejska Uczelnia Informatyczno - Ekonomiczna w Warszawie.
  • Pienias, Michał, Aktualność myśli K. Marksa w świetle kryzysu ideologicznego współczesnej socjaldemokracji, [w:] O kulturze protestu jako rdzeniu tradycji europejskiej, (red. P. Żuk), wyd. Instytut Wydawniczy Książka i Prasa, Warszawa.
  • Pienias, Michał,Zasadność zastosowania metody stress interview w procesie rekrutacji, [w:] Dylematy Zarządzania, wyd. Europejska Uczelnia Informatyczno - Ekonomiczna w Warszawie.
  • Pienias, Michał, (2014) Wpływ procesu globalizacji na kształt współczesnego państwa typu welfare state, [w:] Forum Socjologiczne,  wyd. UWr, Wrocław.
  • Pienias, Michał, Znaczenie tożsamości wizerunkowej partii i jej kandydatów w trakcie kampanii wyborczej, [w:] Przegląd Politologiczny, wyd. UAM w Poznaniu, nr 4.
  • Pienias, Michał, (2013) Kształtowanie się tożsamości programowej europejskiej socjaldemokracji na przykładzie analizy programów wyborczych Patii Europejskich Socjalistów z 2004 i 2009 roku. [w:] Metapolityka. Pomiędzy filozofią, teorią i praktyką, (red.). A. Pięta - Szawara, wyd. UR, Rzeszów.
  • Pienias, Michał, (2011) Znaczenie sondażowych badań opinii publicznej w okresie kampanii wyborczej do Parlamentu Europejskiego. Na przykładzie Sojuszu Lewicy Demokratycznej, [w:] Aksjologiczny i pragmatyczny wymiar współczesnej polityki, (red.) D. Walczak – Duraj, wyd. UŁ, Łódź.
  • Pienias, Michał, Dwadzieścia lat wolnych mediów oczami łódzkich dziennikarzy [w:] Wolny – Zmorzyński K., Furman W., Nierenberg B., Marszałek – Kawa J., (red.), Radio i gazety. Transformacja polskich mediów regionalnych po 1989 roku, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
  • Pienias, Michał, (2010), Wykorzystanie blogów w kampanii wyborczej lewicowych kandydatów do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku, [w:] Jeziński M., Peszyński W., Seklecka A. (red.), Wybory do Parlamentu Europejskiego. Media i marketing polityczny, Wydawnictwo „Dom Organizatora”, Toruń.
  • Pienias, Michał, „Mediów obraz własny” na przykładzie wybranych tygodników, [w:] Bogołębska B., (red.), „Folia Litteraria Polonica”, nr  13, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Pienias, Michał, (2009), Ewolucja medialnego wizerunku polityka na przykładzie zdjęć Andrzeja Leppera zawartych we „Wprost” oraz w „Przeglądzie”, [w:] Sokołowski M., (red.), Media a komunikowanie polityczne, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
  • Pienias, Michał, (2009), Postawy łódzkich młodzieżówek wobec problemów politycznych i społeczno-gospodarczych, [w:] Walczak – Duraj D., (red.), Wartości  i postawy młodzieży polskiej t.2, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Pienias, Michał, (2008), Dziennikarz jako pośrednik między politykami a opinią publiczną [w:] Bogołębska B., (red.), „Folia Litteraria Polonica”, nr 11, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Pienias, Michał, (2007), Media: wróg czy sojusznik? [w:] Zarychta A.M, Donaj Ł., (red.), Media a polityka, Wydawnictwo Wyższa Szkoła Studiów Międzynarodowych w Łodzi, Łódź.

Tematy prac badawczych

field_activity_works_intro
socjologia organizacji i zarządzania, socjologia prawa

Konferencje

field_activity_conferences
  • Prelekcja podczas konferencji Dylematy Zarządzania, "Czy Polska może powtórzyć sukces Irlandii i Finlandii? Wyzwania stojące przed Polską w dobie gospodarki opartej na wiedzy", 2017.
  • Prelekcja podczas konferencji Dylematy Zarządzania, "NEET wyzwaniem dla państw Unii Europejskiej", 2016.
  • Prelekcja podczas konferencji Publiczność mediów w epoce cyfrowej, "Kult ciała czy kult rozpoznawalności, czyli kształtowanie wizerunku blogerów  w sieci na podstawie analizy blogów fitness", 2016.
  • Prelekcja podczas konferencji Badania ilościowe i jakościowe w studiach nad komunikowaniem politycznym, "Zastosowanie metody Manifesto Research Group w analizie treści programów wyborczych SLD do Sejmu w latach 2001 - 2015", 2015
  • Prelekcja podczas konferencji Dylematy Zarządzania, "Kształtowanie i wykorzystanie potencjału ludzkiego w partiach politycznych za pomocą funkcji personalnej", 2015.
  • Prelekcja podczas konferencji Dylematy Zarządzania, "Zasadność zastosowania metody stress interview w procesie rekrutacji", 2014.
  • Prelekcja podczas konferencji Ewolucja partii politycznych w Polsce po 1989 roku, "Powstanie Sojuszu Lewicy Demokratycznej i jej udział w strukturach władzy politycznej", 2014.
  • Prelekcja podczas konferencji Cywilizacje w perspektywie socjologicznej. Stan i kierunki badań nad cywilizacjami współczesnego świata, "Wpływ procesu globalizacji na kształt współczesnego państwa typu welfare state", 2013.
  • Prelekcja podczas konferencji Rozważania nad istotą polityki i polityczności, "Kształtowanie się tożsamości programowej europejskiej socjaldemokracji na przykładzie analizy programów wyborczych Partii Europejskich Socjalistów z 2004 i 2009 roku", 2013.
  • Prelekcja podczas konferencji Polityka – Etyka – Praca. Dylematy społeczne po dwóch dekadach transformacji (1989 – 2010), "Znaczenie sondażowych badań opinii publicznej w okresie kampanii wyborczej do Parlamentu Europejskiego. Na przykładzie Sojuszu Lewicy Demokratycznej.", 2010.
  • Prelekcja podczas konferencji Strategie i mechanizmy marketingu politycznego, "Znaczenie badań sondażowych w kształtowaniu wizerunku polityka na przykładzie kariery politycznej Andrzeja Leppera.", 2010.
  • Prelekcja podczas konferencji Wybory do Parlamentu Europejskiego. Prawo. Media. Społeczeństwo, "Wykorzystanie blogów w kampanii wyborczej lewicowych kandydatów do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku", 2009.
  • Prelekcja podczas konferencji Dwadzieścia lat wolnych mediów w Polsce 1989 – 2009, "Dwadzieścia lat wolnych mediów oczami łódzkich dziennikarzy.", 2009.
  • Prelekcja podczas konferencji Za kulisami spektaklu. Medialne wizerunki polityki, "Ewolucja medialnego wizerunku polityka na przykładzie zdjęć Andrzeja Leppera zawartych we „Wprost” oraz w „Przeglądzie”", 2009.
  • Prelekcja podczas konferencji Wartości i postawy młodzieży polskiej, "Postawy łódzkich młodzieżówek wobec problemów politycznych i społeczno-gospodarczych.", 2008.