Działalność charytatywna a przepisy o nieuczciwej konkurencji – komentarz dr hab. Małgorzaty Sieradzkiej

Czy organizacje charytatywne, które angażują się w działania promocyjne i współpracują z firmami, mogą być traktowane jako przedsiębiorcy w świetle przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji? To pytanie budzi wiele kontrowersji i rodzi potrzebę analizy prawnej, szczególnie w przypadku organizacji łączących działalność statutową z elementami komercyjnymi. Granica między działalnością charytatywną a gospodarczą bywa trudna do jednoznacznego określenia. 
prao

W tej sprawie na łamach „Dziennika Gazety Prawnej” wypowiedziała się dr hab. Małgorzata Sieradzka, prof. UŁa, Kierownik Katedry Prawa Gospodarczego Publicznego Uczelni Łazarskiego, która podkreśliła, że przepisy o nieuczciwej konkurencji mają przede wszystkim na celu ochronę rynku i konsumentów. 

Jak zaznaczyła: „Wypowiedź może się mieścić w ramach swobody wyrażania opinii. (...) Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji sprawdza, czy działanie przedsiębiorcy wpływa negatywnie na rynek i konsumentów, a nie każde działanie przedsiębiorcy jest nieuczciwe.” 

Komentarz naszej ekspertki wpisuje się w szerszą dyskusję na temat odpowiedniego kwalifikowania działań organizacji, które operują na granicy działalności społecznej i komercyjnej. 

Więcej szczegółów, kliknij, aby przeczytać pełny artykuł dostępny jest pod poniższym linkiem.

1st place
in the ranking of Dziennik Gazeta Prawna

 

Our engagement and innovative approach have been awarded with numerous prestigious prizes or acknowledgments!

 

Join Lazarski today and #Experience education with us!

Learn more about the fields of study of the Faculty of Law and Administration

1st place
in the ranking of Rzeczpospolita daily

 

Our engagement and innovative approach have been awarded with numerous prestigious prizes or acknowledgments!

 

Join Lazarski today and #Experience education with us!

Learn more about the fields of study of the Faculty of Law and Administration