W ramach nowej serii wydawniczej „In Via Scientiae” – dedykowanej młodym autorom będącym na początku swojej drogi naukowej, chcącym rozwijać swój dorobek naukowy, a także dzielić się wynikami badań i zdobywać doświadczenie w procesie publikacyjnym – nakładem Oficyny Wydawniczej UŁa została opublikowana w otwartym dostępie recenzowana monografia pt. „Praca zdalna w przedsiębiorstwie call center i jego adaptacyjność w warunkach pandemii COVID-19” autorstwa Andżeliki Pasierowskiej (WEiZ).
Monografia poświęcona jest studium przypadku z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości, z uwzględnieniem elementów interdyscyplinarnych. Autorka dokonała pogłębionej analizy zagadnienia istotnego dla wielu małych i średnich przedsiębiorstw, które stanęły przed podobnymi wyzwaniami w okresie pandemii COVID-19.
Przedmiotem badania jest funkcjonowanie przedsiębiorstwa typu call center w warunkach pracy zdalnej oraz jego zdolność adaptacyjna w obliczu dynamicznie zmieniającego się otoczenia kryzysowego. Szczególny nacisk położono na rolę storytellingu w organizacji zdalnej i budowaniu relacji z klientami. Publikacja zawiera ocenę efektywności pracy zdalnej oraz propozycje dalszych kierunków rozwoju, co czyni ją istotnym głosem w dyskusji na temat transformacji modeli pracy. Została oparta na zróżnicowanym materiale empirycznym, obejmującym m.in. narracyjne wywiady przeprowadzone z przedstawicielami analizowanego przedsiębiorstwa.
Monografia w postaci elektronicznej do pobrania, a także stale uaktualniane informacje na temat miejsc jej publikacji w otwartym dostępie znajdują się pod prezentacją książki na stronie:
https://www.lazarski.pl/pl/nauka-i-badania/oficyna-wydawnicza/seria-scientiae