Olga Lemańska


Olga Lemańska


Ekspertka w zakresie sprzedaży hurtowej i zarządzania markami modowymi, wykładowczyni Akademii Biznesu i Prawa Mody na Uczelni Łazarskiego.

Z branżą mody związana od ponad 15 lat, łączy unikalną perspektywę praktyka z doświadczeniem dydaktycznym. Swoją zawodową drogę rozpoczęła jako stylistka, jednak szybko odnalazła swoje miejsce w świecie sprzedaży B2B. Pracowała m.in. jako Brand Manager Bartosza Malewicza oraz Wholesale Manager w firmach Pepe Jeans Polska i WawFashion, gdzie współtworzyła strategie sprzedaży dla marek takich jak Karl Lagerfeld, Colmar czy Mos Mosh.

Założycielka  marki modowej Andrave, dzięki której zdobyła doświadczenie w tworzeniu kolekcji, zarządzaniu produkcją i wdrażaniu procesów sprzedażowych. Obecnie pełni funkcję Senior Brand Managera w największej agencji multibrandowej w Europie Środkowo-Wschodniej – GPoland. Odpowiada za rozwój marek takich jak Twinset, HIGH, MMC Studio.

Od kilku lat prowadzi autorski projekt „Polscy Projektanci”, wspierając rodzime marki w przygotowaniu do współpracy hurtowej – od strategii, przez ofertę sprzedażową, aż po budowanie relacji z butikami. Jej podejście opiera się na zrozumieniu potrzeb zarówno twórców, jak i klientów biznesowych, co przekłada się na realne wzrosty sprzedaży i dywersyfikację kanałów sprzedaży.

Na Uczelni Łazarskiego dzieli się wiedzą z zakresu Brand Managment, koncentrując się na aspektach strategicznych i praktycznych, niezbędnych do prowadzenia nowoczesnego brandu w realiach konkurencyjnego rynku w hurtowym kanale sprzedaży  W pracy dydaktycznej stawia na aktualność, praktykę i inspirujące case studies z własnego doświadczenia zawodowego.