Celem tej konferencji było porównanie amerykańskiego i europejskich systemów szkolnictwa wyższego tak, aby wymienić i dokonać analizy przyczyn stosunkowo słabych wyników europejskich uniwersytetów, a także ocenić wysiłki w ramach Procesu Bolońskiego i reform edukacyjnych przeprowadzonych w Europie, w szczególności przyglądając się Polsce. Grupa ponad 40 ekspertów z dziedziny edukacji i gospodarki zaprezentowała swoje prace podczas ciągu 6 paneli dyskusyjnych.
Współorganizatorem konferencji był Harvard Club of Poland, Association of Comparative Economic Studies, Polsko - Amerykańska Komisja Fullbrighta oraz Fundacja na rzecz Nauki Polskiej, zaś patronat objął Parlament Europejski i polskie Ministerstwo Finansów.
Kliknij <link http://instytuty.lazarski.pl/fileadmin/user_upload/Dokumenty/Conference…;, aby zobaczyć program konferencji.
<link http://instytuty.lazarski.pl/fileadmin/user_upload/Dokumenty/Speakers_a… i abstrakty 1</link>
<link http://instytuty.lazarski.pl/fileadmin/user_upload/Dokumenty/Speakers_a… i abstrakty 2</link>
<link http://instytuty.lazarski.pl/fileadmin/user_upload/Dokumenty/Speakers_a… i abstrakty 3</link>
<link http://instytuty.lazarski.pl/fileadmin/user_upload/Dokumenty/Speakers_a… i abstrakty 4</link>
Kierowcy od szkolnictwa wyższego do wysokiej jakości: czego możemy się dowiedzieć o konkurencyjności, porównując nas z edukacją UE na poziomie uniwersyteckim?
