Wizyta stanowiła część międzynarodowej współpracy realizowanej w ramach projektu „Troska o Jutro: Integracja 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju w Edukacji Wyższej”, finansowanego przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej (program Partnerstwa Strategiczne, BNI/PST/2023/1/00093).
Partnerami projektu są Uczelnia Łazarskiego, Narodowy Uniwersytet Gruziński SEU oraz Uniwersytet w Rejkiawiku.
Cel projektu „Troska o Jutro”
Projekt, realizowany przez Uczelnię Łazarskiego we współpracy z Georgian National University SEU oraz Uniwersytetem w Rejkiawiku, ma na celu stworzenie kompleksowych, otwartych materiałów dydaktycznych dotyczących 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDG).
W ramach inicjatywy powstają m.in.:
- kurs online obejmujący wszystkie cele SDG,
- podręcznik akademicki z rozdziałami dedykowanymi każdemu z celów,
- filmy edukacyjne i zestaw studiów przypadków,
- testy sprawdzające wiedzę,
- zadanie dydaktyczne przygotowane w metodzie PBL, które jest testowane w środowisku międzynarodowym.
Celem projektu jest włączenie edukacji na temat zrównoważonego rozwoju do programów studiów oraz stworzenie ogólnodostępnych zasobów, z których korzystać będą mogły uczelnie i nauczyciele w Polsce oraz za granicą.
Projekt „Troska o Jutro” w praktyce – prace projektowe w Tbilisi
Przez tydzień studenci z Warszawy i Tbilisi pracowali w międzynarodowych zespołach nad aktualnymi wyzwaniami z zakresu zrównoważonego rozwoju. Efektem pracy były inspirujące projekty dotyczące m.in.:
- strategii zielonego transportu miejskiego,
- zrównoważonego dostępu do wody w miastach.
Spotkanie w Tbilisi pozwoliło studentom połączyć wiedzę teoretyczną z analizą realnych problemów miejskich, a także zdobyć doświadczenie współpracy w środowisku międzykulturowym. Powstałe rozwiązania zostaną wykorzystane przy udoskonalaniu materiałów edukacyjnych przygotowywanych w ramach projektu.
Wspólna misja na rzecz Agendy 2030
Wizja projektu „Troska o Jutro” opiera się na przekonaniu, że edukacja akademicka odgrywa kluczową rolę w realizacji Agendy 2030. Dlatego tak istotne jest przygotowywanie nowoczesnych, praktycznych treści dydaktycznych, które pomagają studentom zrozumieć globalne wyzwania i tworzyć odpowiedzialne rozwiązania.
Wyjazd do Tbilisi pokazał, że współpraca międzynarodowa nie tylko wzmacnia efektywność kształcenia, lecz także inspiruje studentów do poszukiwania innowacyjnych sposobów wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju w praktyce.
Więcej informacji o inicjatywie dostępnych jest na stronie: https://17celow.lazarski.pl