Simon Chadwick
Zajmuje się sportem od prawie 30 lat jako badacz, autor publikacji, wykładowca akademicki, konsultant czy doradca. Specjalista w dziedzinach marketingu, rozwoju komercyjnego, polityki i strategii.
Jest Profesorem Sportu i Ekonomii Geopolitycznej a także Dyrektora Programu Global Executive MBA w Sporcie w Skema Business School w Paryżu. Członek think tanku Publika. Wcześniej brał udział w tworzeniu oraz zarządzał Emlyon Business School’s Center for the Eurasin Sport Industry, Birkbeck Sports Business Centre na University of Londyn, International Business of Sport na Coventry University’s Centre czy Centre for Sport Business na Salford University. Wykładał na najbardziej prestiżowych uczelniach biznesowych na świecie, w tym IESE w Hiszpańskim, Otto Beisheim aw Niemczech, Tsinghua w Chinach, COPPEAD w Brazylii czy Waseda w Japonii.
Autor artykułów i badań w takich tytułach, jak: Forbes, Sloan Management Review, the Wall Street Journal, The Economist, European Sport Management Quarterly, Forbes, Thunderbird International Business Review, Mastercard, Newsweek, Reuters, Time, Routledge czy Financial Times Prentice Hall. Jako ekspert wypowiadał się czy pisał teksty dla w: Al Jazeera, BBC, CGTN, China Daily, Cinco Dias, CNN, Deutsche Welle, the Financial Times, Forbes, Fortune, France 24, La Repubblica, NHK, The Economist, the Times of India, TRT, the Wall Street Journal.
Przez lata pracy jako konsultant współpracował z: FIFA, FC Barcelona, UEFA, Adidas, the Association of Tennis Professionals, Nielsen, the European Clubs Association, Ping, Formula E, Coca Cola i Asian Football Confederation.
Współautor publikacji „The Geopolitical Economy of Sport. Power, Politics, Money, and the State”, która ukaże się w tym roku nakładem wydawnictwa „Routledge”.