tomasz napiorkowski

Tomasz M. Napiórkowski, MBA came to Poland from the US (after getting degrees in Decision Science, Economics and MBA) in 2011, from when he successfully complete over 40 consulting projects for national and international clients from the private and the public sector. He wrote a textbook on using data to make decisions in real business life and authored around 40 other scientific publications. He is a lecturer at the Łazarski University from 2014 and an assistant professor at the Warsaw School of Economics since 2015. His hobbies include reading, an active lifestyle and long-term investment portfolio building.  

Profil naukowy

  • Absolwent Old Dominion University (2008, 2010). Doktoryzował się w Szkole Głównej Handlowej (2014). Wykładowca w programie studiów anglojęzycznych Uczelni Łazarskiego z podwójnym dyplomem z Coventry University.
  • Wykładowca na Wydziale Ekonomii i Zarządzania. 

Obszary badawcze

  • bezpośrednie inwestycje zagraniczne, krajowe systemy innowacji, korporacje ponadnarodowe, makroekonomia, statystyka, ekonometria

Działalność zawodowa i społeczna

  • Ekspert Centrum Schumpetera (od 2016)