Kung-Fu / Samoobrona

Prowadzący:
Si-Fu Marcin Błaszak – piąty stopień mistrzowski.

Wing Tsun Kung-Fu – jedyna w swoim rodzaju odmiana kungfu, pochodząca z południa Chin, według starej legendy stworzona przez kobietę.

Na zajęciach Wing Tsun Kung-Fu Si-Fu Marcin szkoli zarówno w zakresie samoobrony jak i wielu innych sposobach prowadzenia walki wręcz. Uczy również zachowań w nietypowych sytuacjach, na przykład kiedy mamy do czynienia z przeciwnikiem uzbrojonym lub z więcej niż jednym przeciwnikiem. Kładzie również nacisk na wytrzymałościowe przygotowanie do walki oraz ogólny rozwój i pielęgnację dobrej kondycji.

Kung-Fu

  • Piątek
    godz.: 12:00-13:00

Samoobrona

  • Piątek
    godz.: 13:00-14:00, 14:00-15:00

Miejsce:
Sala 01, poziom -1, sektor A

Zdrowy kręgosłup / Tabata

Instruktor:
Agnieszka Klecka

Zdrowy kręgosłup

  • Czwartek
    godz.: 17:00
  • Piątek
    godz.: 13:00
  • Sobota
    godz.: 13:00

Zajęcia Zdrowy Kręgosłup mają na celu wzmocnienie wszystkich partii mięśniowych oraz zwiększenie sprężystości kręgosłupa. Pomagają złagodzić skutki nieprawidłowych nawyków, wyeliminować ból a także działają prewencyjnie. Zajęcia Zdrowy Kręgosłup zawierają ćwiczenia rozluźniające, stabilizujące, wzmacniające oraz równoważne. Wplatane są też elementy stretchingu oraz nauka prawidłowego oddychania.

Tabata

  • Czwartek
    godz.: 14:00
  • Piątek
    godz.: 10:00
  • Sobota
    godz.: 10:00

Zajęcia Tabata obejmują treningi interwałowe, o wysokiej intensywności angażujące większość partii mięśni. Tabata pomaga w przyspieszeniu metabolizmu oraz polepszeniu wytrzymałości organizmu. Trening polega na ćwiczeniach z obciążeniem własnego ciała, oraz dla urozmaicenia z różnymi przyborami (np. hantelki, stepy, gumy). Tabata bazuje na elementach treningu funkcjonalnego.

Miejsce:
Sala 01, piętro -1, sektor A

Siatkówka

Prowadzący:
Marcin Lubiejewski - trener siatkówki 

Grupa A

  • Poniedziałek
    godz.: 21:00-22:00

Miejsce:
Niegodzińska 2A
OSiR przy Szkole Podstawowej nr 271

Hatha Joga

Instruktor:
mgr Hubert Suder

Zajęcia jogi łączą w sobie pracę nad wytrzymałością i elastycznością ciała z nauką i praktyką rozluźniania i otwierania. Poszczególne grupy pozycji (zwanych asanami) mają wpływ na wybrane partie mięśni, kręgosłup, stawy, na procesy fizjologiczne zachodzące w naszym organizmie (np.: trawienie) a także na nasz stan psychiczny. Joga traktowana jest często jako terapia zdrowotna (na schorzenia zalecane są konkretne asany) ale również jako wspaniały sposób na podtrzymanie zdrowego stanu ciała i umysłu i zapobieganie chorobom. Istnieją różne odmiany „jogi”. W ramach zajęć proponujemy hatha jogę prowadzoną metodą B.K.S. Iyengara. Jej specyfika polega na użyciu tzw. pomocy (sprzętu), które to umożliwiają przeciętnemu człowiekowi poprawne wykonywanie asan z korzyścią dla jego zdrowia. Ponadto joga wg tej metody przykłada wielką uwagę do techniki wykonywania asan. Łączy w sobie piękno i precyzję. Istotnym elementem praktyki jest nastawienie adepta jogi: koncentracja na „tu i teraz” oraz stanowczość i wytrwałość w ćwiczeniach połączona z szacunkiem dla swojego ciała. Poprawę kondycji fizycznej a także zdolności psychicznych praktykujący nabywa w miarę regularnych ćwiczeń. Kolejne etapy praktyki jogi obejmują ćwiczenia  oddechowe (prana jamę) oraz medytację.

Terminy:
 Czwartek

  • Grupa A godz.: 10:00
  • Grupa B godz.: 11:00
  • Grupa C godz.: 12:00

Miejsce:
Sala 01, poziom -1, sektor A

Joga śmiechu

Instruktor:
Piotr Bielski –  pionier jogi śmiechu w Polsce, stawia sobie za cel by Ziemia stała się najradośniejszą planetą w kosmosie. Prowadzi warsztaty i indywidualne coachingi radości.

https://dziendobry.tvn.pl/a/joga-smiechu-metoda-na-wzmocnienie-odpornosci-i-pozytywne-myslenie

Terminy:

  • Piątek
    godz.: 14:00, 15:00

Miejsce:
Sala 01, poziom -1, sektor A

Fitness

Instruktor:
Patryk Jurczak

Fitness to poszukiwanie dobrego samopoczucia psychicznego oraz podążanie do osiągnięcia maksymalnej sprawności fizycznej poprzez szereg ciekawych i urozmaiconych ćwiczeń. Dzięki różnym formom ruchowym, każdy uczestnik tych zajęć znajdzie dla siebie coś odpowiedniego. Od zajęć taneczno-gimnastycznych, przez ogólnorozwojowe, po zajęcia wzmacniające i wytrzymałościowe, ciało ćwiczącego stanie się bardziej sprawne i ujędrnione. Dzięki ćwiczeniom organizm wytwarzać będzie więcej endorfin, które zapewniają nam dobre samopoczucie. Ruch w końcu stanie się ważną częścią w życiu, a dzięki temu ćwiczący będzie czuł się sprawny i zdrowy oraz będzie czuł się szczęśliwy.

Terminy:
 Środa

  • Grupa A godz.: 16:00
  • Grupa B godz.: 17:00
  • Grupa C godz.: 18:00

Miejsce:
Sala 01, poziom -1, sektor A

TBC, ABT

Instruktorka:
Agnieszka Klecka

ABT

  • Czwartek
    godz.: 16:00
  • Piątek
    godz.: 12:00
  • Sobota
    godz.: 12:00

Trening ABT(abdominal, buttocks, thighs) to aktywność, która szczególnie modeluje dolne partie tułowia (brzuch, pośladki i uda) oraz poprawia wygląd figury. To trening o średniej intensywności wzmacniająco-kształtujący, wykonywany w rytmie muzyki. ABT wzmacnia mięśnie całego ciała oraz poprawia kondycję fizyczną i koordynację ruchową. Wpływa na wzrost wydolności oddechowej, a tym samym zdrowszy wygląd skóry oraz samopoczucie. Ponadto nie obciąża kręgosłupa i stawów.

TBC

  • Czwartek
    godz.: 15:00
  • Piątek
    godz.: 11:00
  • Sobota
    godz.: 11:00

W treningu TBC (total body condition) wykonywane są ćwiczenia aerobowe, których głównym zadaniem jest zwiększenie poziomu tętna oraz rzeźbienie mięśni całego ciała. Podczas treningu spalana jest tkanka tłuszczowa, a także zwiększa się siła i ogólna sprawność fizyczna. Co więcej, ćwiczenia poprawiają poczucie rytmu oraz koordynację. Ćwiczenia te pobudzają i nie obciążają nadmiernie stawów.

Miejsce:
Sala 01, poziom -1, sektor A

Siłownia

Instruktor:
Patryk Jurczak absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, trener personalny, instruktor fitness, gimnastyki.

Instruktor:
Krzysztof Szemieta absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, trener koszykówki.

Terminy:

  • Poniedziałek
    godz.: 16:00, 17:00, 18:00
  • Wtorek
    godz.: 9:00, 10:00
  • Środa
    godz.: 14:00, 15:00, 16:00, 17:00, 18:00
  • Czwartek
    godz.: 13:00, 14:00, 15:00, 16:00
  • Piątek
    godz.: 12:00, 13:00, 14:00, 15:00
  • Sobota
    godz.: 10:00, 11:00, 12:00, 13:00

Miejsce:
Sala 01, poziom -1, sektor A

Ladies Dance, Hip-Hop

Instruktorka:
Martyna Konys –  tancerka i instruktorka tańca

Ladies Dance

  • Środa
    godz.: 15:00, 16:00

Hip-Hop

  • Środa
    godz.: 17:00, 18:00

Miejsce:
Sala 01, poziom -1, sektor A