
Chciałbym przekazać Państwu ważne informacje dotyczące działalności dydaktycznej Uczelni Łazarskiego.
W związku z zapowiedzią Premiera RP p. M. Morawieckiego, że od dnia 17 października zajęcia w uczelniach ze strefy czerwonej, a od soboty w takiej znajdzie się Warszawa, odbywać się mogą wyłącznie w trybie zdalnym z wyłączeniem zajęć praktycznych, proszę o przejście w tryb nauczania zdalnego w wymienionym zakresie z dniem 17 października 2020 r.
Na oficjalnej stronie Premiera RP zawarte są informacje na temat obowiązujących od 17 października.
Nadal oczekujemy na opublikowanie stosownego rozporządzenia, które powinno określić podstawy prawne wskazanych ograniczeń oraz określić szczegółowo wymagania w tym zakresie,
Z poważaniem,
prof. dr hab. Maciej Rogalski
Rektor Uczelni Łazarskiego
Nowe zasady bezpieczeństwa
w strefie czerwonej od 17.10
Gospodarka
- ograniczenie liczby osób w placówkach handlowych - do 5 osób na 1 kasę
- działalność gastronomii w godz. 6-21, potem tylko na wynos - co drugi zajęty stolik
- transport publiczny 50% miejsc siedzących lub 30% wszystkich
Życie społeczne
- zakaz organizacji imprez okolicznościowych (wesela, konsolacje itp.) - od 19.10
- max. 1 osoba na 7mkw podczas uroczystości religijnych
- zgromadzenia publiczne do 10 osób
Edukacja, kultura, sport
- szkoły wyższe i ponadpodstawowe - nauczanie zdalne (z wyłączeniem zajęć praktycznych)
- wydarzenia sportowe bez udziału publiczności
- wydarzenia kulturalne - do 25% udziału publiczności
- zawieszona działalność basenów, aquaparków, siłowni
Kontakty
Centrum E-learningu
Zakres wsparcia:
- pomoc wykładowcom w salach dydaktycznych w zakresie bieżących problemów z obsługą sprzętu komputerowego, projektorów lub aplikacji Microsoft Teams,
- wsparcie techniczne Microsoft Teams i platformy Net4edu (problemy z logowaniem, reset hasła, itp),
- wsparcie szkoleniowe dla wykładowców dotyczące prowadzenia zajęć w Microsoft Teams i platformie Net4Edu,
- wsparcie metodyczne w zakresie kształcenia na odległość.
email: cel@lazarski.edu.pl
tel. (+48) 22 54 35 517
pokój: 263
dni zajęć: poniedziałek - piątek: 8:00-20:00
weekendy zjazdowe: sobota i niedziela: 8:00-20:00
W zgłoszeniach e-mail prosimy o wskazanie platformy jakiej dotyczy dany problem.
Dyżury metodyków edukacji na odległość:
Kontakt tylko dla wykładowców
mgr Anna Stanisławska-Mischke
Konsultacje indywidualne zdalne
wtorek i czwartek: 8:00–9:00,
poniedziałek, wtorek i czwartek: 17:00–20:00,
soboty: 9:00–12:00
e-mail: anna.mischke@lazarski.pl
telefon: (+48) 505 850 950
mgr/MBA Artur Wojno
Konsultacje indywidualne zdalne
poniedziałek i czwartek: 13:00-17:00
e-mail: a.wojno@lazarski.edu.pl
telefon: (+48) 796 736 020
Centrum Kształcenia Podyplomowego
Zakres wsparcia:
- Wsparcie studentów i wykładowców wydziału
- Prowadzenie i organizacja zajęć CKP
email: dziekanat.ckp@lazarski.edu.pl
tel. (+48) 22 54 35 322
Wydział Ekonomii i Zarządzania
Zakres wsparcia:
- Wsparcie studentów i wykładowców wydziału
- Prowadzenie i organizacja zajęć WEiZ.
email PL: dziekanat.eiz@lazarski.edu.pl
tel. PL: (+48) 22 54 35 320
email EN: validated.studies@lazarski.edu.pl
tel. EN: (+48) 22 54 35 369
Wydział Medyczny
Zakres wsparcia:
- Wsparcie studentów i wykładowców wydziału
- Prowadzenie i organizacja zajęć Wydziału Medycznego online za pomocą Net4Edu
email: dziekanat.wm@lazarski.edu.pl
tel. (+48) 22 54 35 332
Wydział Prawa i Administracji
Zakres wsparcia:
- Wsparcie studentów i wykładowców wydziału
- Prowadzenie i organizacja zajęć WPiA.
email: dziekanat.pia@lazarski.edu.pl
Microsoft Teams: Dziekanat WPiA (pon. - pt. oraz soboty zjazdowe 10.00 - 16.00)
tel. (+48) 22 54 35 311 / 312
Studium Języków Obcych Uczelni Łazarskiego
Dyżury online przez Skype email: jezyki.obce@lazarski.edu.pl
email: kursy.jezykowe@lazarski.edu.pl
tel.: (+48) 22 54 35 370 / 372 / 373
Centrum Informatyczne UŁa
Zakres wsparcia:
- Ogólne wsparcie IT.
- Resetowanie haseł dla komputerów.
- Dostęp VPN.
- Dostęp zdalny do komputerów.
email: it@lazarski.edu.pl
tel: (+48) 22 54 35 494
Pytania i odpowiedzi
1. Loguję się pierwszy raz do MS Teams/poczty uczelnianej/Office 365. Jakie mam wpisać hasło?
Hasło przy pierwszym logowaniem to: Laz#RRRRMMDD
Laz# oraz Twoja data urodzenia w postaci RRRRMMDD
gdzie RRRR - rok, MM - miesiąc, DD - dzień
Po zalogowaniu system wymusi zmianę hasła.
-> Pełna instrukcja logowania znajduję się pod adresem https://www.lazarski.pl/pl/poczta-studencka/
2. Nie pamiętam hasła do MS Teams/poczty uczelnianej/Office 365
Jeżeli logujesz się za pierwszym razem -> patrz pkt 1
Jeżeli zapomniałeś/zapomniałaś hasło wyślij prośbę o reset hasła na adres cel@lazarski.edu.pl (student zawiera w mailu numer albumu). Pracownik Centrum E-learningu odeśle nowe tymczasowe hasło. Po zalogowaniu się za pomocą nowego hasła system wymusi jego zmianę.
3. Nie znam swojego loginu do MS Teams/poczty uczelnianej/Office 365
Dla wykładowcy -> imie.nazwisko@lazarski.pl (kropkę umieszczamy miedzy imieniem a nazwiskiem)
Dla studenta -> numer_albumu@lazarski.pl
Dla studenta ckp -> ckpnumer_albumu@lazarski.pl
Dla doktoranta -> numer_albumuD@lazarski.pl
4. Przy załączaniu plików/logowaniu/dołączaniu do spotkania wyskakuje błąd?
Prosimy przesłać zdjęcie (screen) błędu na adres cel@lazarski.edu.pl z opisem, kiedy i w jakich okolicznościach wystąpił problem.
Zrzuty ekranu wykonujemy naciskając i przytrzymując przycisk CTRL oraz PrintScreen (lub w skrócie PrtSc). Następnie przechodzimy do maila klikamy lewym przyciskiem myszy w oknie gdzie piszemy wiadomość i naciskamy CTRL oraz V. Następnie kontynuujemy standardowe pisanie maila.
5. Nie mogę pobrać listy studentów obecnych podczas spotkania
Proszę upewnić się, czy jest Pan/Pani organizatorem spotkania (patrz zdjęcie poniżej)

Jeżeli nie widnieje taka informacja oznacza to, że nie założył/a Pan/Pani spotkania tylko dołączył/a do istniejącego stworzonego przez innego użytkownika.
Proszę według instrukcji przesłanej przez Centrum E-Learningu utworzyć spotkanie.
-> [instrukcja dla wykładowców - pdf]
Jeśli po wykonaniu powyższych czynność nadal występuje brak możliwości pobrania listy uczestników – prosimy o napisanie maila na cel@lazarski.edu.pl z prośbą o zmianę zasad spotkań (meeting policy).
6. Czy są jakieś materiały pomocnicze z obsługi MS Teams?
- Dla studenta -> https://www.lazarski.pl/pl/online/studenci/ms-teams/
- Dla wykładowcy -> https://www.lazarski.pl/pl/online/wykladowcy/ms-teams/
Do wykładowców były wysłane (przez Wydziały) kody dołączenia do zespołu MS TEAMS MATERIAŁY SZKOLENIOWE, w którym znajdują się poradniki, instrukcje i filmy szkoleniowe. Wykładowcy chcący dołączyć do zespołu proszeni są o wysłanie prośby o przeslanie kodu dostępu na adres cel@lazarski.edu.pl
7. AnyDesk – co to jest, skąd pobrać?
Aplikacja do pulpitu zdalnego, znacznie usprawnia nam udzielanie pomocy i zorientowaniu się w problemie. Pobieramy:
- Dla systemu Windows https://anydesk.com/pl/downloads/windows
- Dla systemu Mac OS https://anydesk.com/pl/downloads/mac-os
8. TeamViewer – co to jest, skąd pobrać?
Kolejna aplikacja do pulpitu zdalnego, znacznie usprawnia nam udzielanie pomocy i zorientowaniu się w problemie. Pobieramy:
https://www.teamviewer.com/pl/
