Typ studiów Studia podyplomowe
Wymiar godzinowy 172
Ilość semestrów 2
Rekrutacja zakończona

Opis studiów

Dla kogo?

Studia adresowane są do wszystkich osób, które chcą nabyć lub poszerzyć wiedzę z zakresu nowoczesnych metod zarządzania utrzymaniem ruchu, wiedzą techniczną z zakresu Lean Manufacturing, zdobyć umiejętność tworzenia kompetentnego zespołu TPM w ramach zespołu pracowniczego.
Studia kierowane są do:

  • specjalistów Lean Manufacturing,
  • osób pracujących w działach utrzymania ruchu,
  • osób zajmujących się produkcją.

Absolwent kierunku będzie umiał stworzyć wizję systemu zarządzania utrzymaniem ruchu na podstawie potrzeb przedsiębiorstwa, a dzięki zajęciom z psychologiem i przedstawicielem działu HR – inspirować, motywować i rozliczać zespół wdrożeniowy. Nacisk na studiach położony jest na aktywizację uczestników poprzez czynny udział w projektowaniu, badaniu, analizowaniu i wprowadzaniu nowych rozwiązań w obszarze utrzymania ruchu. Ważnym atutem jest wizyta benchmarkingowa w zakładach produkcyjnych oraz warsztaty SMED i analiza przepływu.

Największym atutem programu studiów są zajęcia prowadzone w całości przez:

  • menadżerów Lean,
  • menadżerów UR,
  • doświadczonych konsultantów.

Dodatkowe korzyści:

  • Praktyczna strona studiów: case studies, warsztaty, gry symulacyjne, wizyta w przedsiębiorstwie;
  • Możliwość zdobycia dodatkowych certyfikatów:
    • certyfikat ukończenia programu szkoleniowego "TPM Champion" (LUQAM),
    • certyfikat "Auditor Wewnętrzny ISO 14001 i OHSAS 18001" (SwissCert) w języku polskim i niemieckim.

Cel

Uczestnicy studiów podyplomowych TPM Champion – Utrzymanie ruchu w praktyce:

  • uzyskają kompleksową wiedzę z zakresu nowoczesnych metod zarządzania utrzymaniem ruchu,
  • będą potrafili stworzyć kompetentny zespół TPM w ramach zespołu pracowniczego,
  • poszerzą wiedzą techniczną z zakresu Lean Manufacturing,
  • będą mieć okazję do benchamarkingowej wizyty w zakładzie produkcyjnym.

Opiekun merytoryczny: Karolina Antos
tel: 507 174 084 lub (12) 296 49 31

Organizacja zajęć:

  • Studia trwają dwa semestry
  • Zajęcia rozpoczynają się w II połowie października
  • Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele, co dwa tygodnie, w godzinach 9-17

Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie.
Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
Harmonogram studium przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.

Program

 

Elementy Lean Manufacturing i rozwiązywanie problemów

  • Wstęp do Lean Manufacturing i Kaizen
  • Warsztat SMED        
  • Metoda 8D

BHP i zarządzanie środowiskiem w firmie produkcyjnej

  • Auditor Wewnętrzny ISO 14001 i OHSAS 18001   

Utrzymanie ruchu i TPM

  • Wstęp do TPM, wskaźniki TPM
  • Autonomiczne utrzymanie ruchu
  • Prewencyjne utrzymanie ruchu
  • Reliability Centered Maintenance
  • Wczesne Planowe Utrzymanie Ruchu  
  • Gospodarka magazynowa w dziale UR
  • Wizyta benchmarkingowa TPM  
  • Organizacja działu utrzymania ruchu

Zarządzanie zespołem

  • Budowanie zespołu i motywowanie
  • Supervisor zespołu produkcyjnego

Egzamin dyplomowy (pisemny)

    Wykładowcy

    Piotr Grzechnik

    Konsultant LUQAM. Absolwent Politechniki Śląskiej oraz Muenster University of Applied Science. Ukończył również podyplomowe studia zarządzania produkcją i optymalizacji procesów produkcyjnych prowadzone przez francuską grupę ICAM. Powiększał swoją wiedzę z zakresu zarządzania zespołem produkcyjnym kończąc podyplomowe studia z Zarządzania I Umiejętności Menedżerskich z elementami coachingu. Posiada 7-letnie doświadczenie w organizowaniu, optymalizacji i zarządzaniu produkcją. Doświadczenie w uruchamianiu procesów produkcyjnych i organizacji stanowisk pracy dla takich klientów jak FORD, FIAT, JEEP, LANCIA, OPEL, PSA, VOLVO, VW, SKODA,SEAT, MERCEDES, SUZUKI. Posiada doświadczenie w projektowaniu i wdrażaniu systemów produkcyjnych w oparciu o narzędzia Lean Manufacturing (VISUAL MANAGEMENT, KAIZEN, VSM, KANBAN, SMED, 5S, HOSHIN). Doświadczenie zbierał w korporacjach międzynarodowych produkujących części i akcesoria do przemysłu samochodowego.

     

     

    Bartłomiej Tomczyński

    Trener, konsultant, i koordynator programu TPM Champion w LUQAM. Doświadczony auditor Ligi Mistrzów 5S, wykładowca na studiach podyplomowych Lean Sigma Academy oraz opiekun merytoryczny kierunku TPM Champion. Utrzymanie Ruchu w Praktyce.

    Wieloletni pracownik międzynarodowych koncernów elektrycznych specjalizujących się w produkcji sprzętu RTV i AGD. W ramach obowiązków zawodowych wdrażał i koordynował systemy usprawniające produkcję z wykorzystaniem narzędzi Lean Manufacturing. Dokonywał analiz kosztów procesów produkcyjnych, prowadził warsztaty optymalizacyjne. Posiada bogate doświadczenie we wprowadzaniu nowych projektów produkcyjnych, powoływaniu i zarządzaniu grupami roboczymi do celów szybkiego reagowania i rozwiązywania problemów produkcyjnych oraz generowania oszczędności. Posiada również  praktyczne doświadczenia zawodowe w branży automotive oraz w firmie produkującej opakowania.

    Specjalizuje się w narzędziach Lean, w szczególności 5S, Kompleksowym Produktywnym Utrzymaniu Ruchu, SMED, VSM oraz w projektach Six Sigma i Lean Office.

     

     

    Opłaty za studia

    Studia Podyplomowe czesne2 raty4 raty
    TPM Champion.Utrzymanie ruchu w praktyce6800 zł7000 zł7200 zł
    • 20% zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**

    *cena obowiązuje do 30.11.2018 r.
    **zniżki nie łączą się z innymi zniżkami

    Terminy płatności

    Płatność jednorazowa

    • Opłatę czesnego (pomniejszoną o kwotę wpisowego) uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.

    Płatność ratalna

    Terminy płatności czesnego w dwóch ratach

    • I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć  (pomniejszona o kwotę wpisowego)
    • II rata - do 1 lutego 2019 r.

    Terminy płatności czesnego w czterech ratach

    • I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć  (pomniejszona o kwotę wpisowego)
    • II rata - do 15 grudnia 2018 r.
    • III rata - do 1 lutego 2019 r.
    • IV rata - do 1 kwietnia 2019 r.

    Konto bankowe na które można dokonywać wpłat:

    Uczelnia Łazarskiego

    Deutsche Bank Polska S.A.
    29 1910 1048 2209 0006 3981 0004

    tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_2018/2019

    Zasady rekrutacji

    • Terminy rekrutacji opisane są w zakładkach poszczególnych kierunków.
    • Kandydaci muszą posiadać dyplom licencjata bądź magistra
    • Należy złożyć komplet wymaganych dokumentów;
    • O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

    Warunkiem przyjęcia zgłoszenia na studia jest dostarczenie:

    • wypełnionego formularza zgłoszeniowego;
    • CV;
    • dowodu wpłaty wpisowego w wysokości 400 zł zaliczanego na poczet czesnego (na podstawie umowy o odpłatności za studia);
    • dostarczenie skanu/ksero dyplomu ukończenia szkoły wyższej.

    W przypadku przesyłania danych osobowych droga mailową należy wysyłać pliki zaszyfrowane, skompresowane (np. programami 7 zip, winzip, winrar) oraz zabezpieczone hasłem. Wykorzystane hasło prosimy przesłać do dziekanatu CKP w odrębnym mailu lub wiadomości SMS pod numer telefonu: (+48) 513 037 918**

    Osoba przyjęta na studia po otrzymaniu informacji o uruchomieniu studiów* jest zobligowania do przedłożenia:

    • oryginałów dyplomu wraz z dowodem osobistym w celu weryfikacji zgodności
    • dowodu wpłaty czesnego
    • umowy o odpłatności za studia (wydrukowana w dwóch egzemplarzach, dwustronnie)

    *Informacji o uruchomieniu studiów jest przekazywana uczestnikom wraz z upływem terminu końca rekrutacji.

    Kontakt

    Centrum Kształcenia Podyplomowego
    Uczelnia Łazarskiego
    ul. Świeradowska 43
    02-662 Warszawa

    Sektor "E" pokój 56
    e-mail: ckp@lazarski.edu.pl
    tel. 22 54-35-322

    **Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych- RODO, Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119) informuję, iż:

    1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Uczelnia Łazarskiego z siedzibą w Warszawie, ul. Świeradowskiej 43, 02-662 Warszawa
    2. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem - iod@lazarski.edu.pl.
    3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:
      • realizacji procesu kształcenia,
      • dokumentacji przebiegu studiów, kursu, warsztatu,
      • wykonania przez Administratora obowiązków informacyjnych, archiwizacyjnych i statystycznych
      na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) , c) i e) ogólnego rozporządzenie o ochronie danych- RODO oraz ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym z dnia 27 lipca 2005 r.
    4. Pani/Pana dane osobowe mogą być również przetwarzane w celu:
      • organizacji wydarzeń, konferencji konkursów, promocji, ankiet, 
      • prowadzenia kampanii promocyjnych, reklamowych i innych działań marketingowych związanych z usługami edukacyjnymi Administratora, w tym w formie mailingu, 
      • realizacji obowiązków wynikających z umów wzajemnych w zakresie informowania o partnerach ich usługach i produktach, w tym w formie mailingu,
      • prowadzenia monitoringu wizyjnego
      na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 6 ust. 1 lit. f ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych – RODO oraz ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym z dnia 27 lipca 2005 r.
    5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez Administratora przez okres niezbędny do realizacji wyżej wymienionych celów lub do momentu odwołania zgody.
    6. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
    7. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą poddawane profilowaniu,
    8. posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu,
    9. ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego,
    10. w niektórych sytuacjach mamy prawo przekazać dalej Pani/Pana dane – jeśli będzie to konieczne, aby Administrator mógł świadczyć usługi, przy czym dane te będą przekazywane wyłącznie osobom i podmiotom, których Administrator upoważni i którym zleci czynności przetwarzania danych,
    11. podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do realizacji celów, do jakich zostały zebrane. Niepodanie danych może skutkować niemożliwością realizacji tych celów. Podanie danych osobowych w zakresie wymaganym ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym jest obligatoryjne.

    Zobacz także

    Partnerzy studiów

    Akademia zarządzania jakością