PROGRAM ACSTH ICF

Typ studiów Studia podyplomowe
Wymiar godzinowy 179 godzin
Ilość semestrów 2
Ilość miejsc 20
Termin rozpoczęcia II połowa października 2018
Nowa rekrutacja już od maja!

Zapraszamy do obejrzenia filmu, w którym Izabela Kluzek-Kot, kierownik studiów podyplomowych „Studium coachingu” oraz „Integralny Lider organizacji przyszłości - Holilider”, opowiada o idei studiów. Przypominamy, że informacje o poszczególnych kierunkach dostępne są na stronie: http://ckp.lazarski.pl/

Opis studiów

Dla kogo?

Studia skierowane są do:

  • menedżerów wszystkich szczebli,
  • przedsiębiorców,
  • psychologów, psychoterapeutów, pedagogów, socjologów,
  • przedstawicieli firm doradczych i szkoleniowych, trenerów, pracowników urzędów pracy,
  • pracowników działów personalnych
  • osób zainteresowanych samorozwojem
  • osób, które planują zdobyć nowy zawód i zamierzają ubiegać się o międzynarodową akredytację International Coach Federation na poziomie ACC

W trakcie interaktywnych zajęć słuchacze zostaną przygotowani do wdrażania coachingu w organizacjach, prowadzenia sesji coachingowych. Słuchacze nabędą wiedzę zgodną z kodeksem etycznym ICF, udoskonalą praktyczny warsztat, poznają szeroki wachlarz możliwości pracy coachingowej w każdym otoczeniu/środowisku, narzędzia i metody do pracy coachingowej, będą prowadzić procesy coachingowe w trakcie studiów, odbywać superwizje z certyfikowanymi coachami.  Absolwenci nabędą wiedzę dotyczącą budowania relacji służącej osobistemu i zawodowemu rozwojowi klienta indywidualnego, nabędą  wysokorozwinięte kompetencje interpersonalne, umiejętność wspierania zmian u klienta.

Atuty

  • studia posiadają akredytację International Coach Federation (ICF),
  • program studiów gwarantuje przygotowanie uczestników studiów do międzynarodowego egzaminu akredytacyjnego,
  • absolwenci kierunku są zwolnieni z egzaminu ustnego podczas procesu akredytacyjnego w ICF,
  • absolwent otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia potwierdzający odbycie wymaganej ilości godzin warsztatowych, sesji grupowych oraz indywidualnych niezbędnych do akredytacji ICF,
  • zajęcia prowadzone są wyłącznie przez praktyków, certyfikowanych coachów
  • w trakcie studiów coachowie motywują słuchaczy do prowadzenia sesji coachingowych,
  • studia nie posiadają żadnych dodatkowo ukrytych kosztów - nie dopłacasz za sesje mentorskie, nie kupujesz dodatkowych podręczników i materiałów,
  • grupa liczy maksymalnie 15 osób, co pozwala na proces grupowy, możliwość prowadzenia studiów metodą warsztatową
  • studia prowadzone zarówno w formie warsztatowo-wykładowej jak i e-learningowej.

Przesłanki i cele studiów

Podstawową przesłanką uruchomienia Studium coachingu jest przekonanie o deficycie personelu kompetentnego w prowadzeniu procesów coachingowych zarówno wewnątrz organizacji, jak i skierowanych do osób indywidualnych. W perspektywie ostatnich kilku lat na rynku pojawiło się duże zapotrzebowanie na powyższe usługi na rynku. Studia mają przygotować osoby to zawodu coacha.

Z dyplomem coacha można podjąć zatrudnienie w:

  • międzynarodowych korporacjach i dużych firmach jako coach, trener
  • organizacjach pozarządowych pracując z osobami potrzebującymi wsparcia
  • ośrodkach psychologicznych i terapeutycznych
  • fundacjach
  • instytucja państwowych w szczególności wspierających osoby bezrobotne
  • instytucjach pośrednictwa pracy
  • można również rozpocząć własną działalność gospodarczą lub wprowadzić dodatkową usługę do dotychczas prowadzonej działalności gospodarczej

Uruchomienie kierunku uzależnione jest od ilości kandydatów.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w harmonogramie studiów oraz kadrze wykładowców.

Program

  1. Filozofia i specyfika pracy coachingowej ( m.in. Wprowadzenie do coachingu, Różnice między coachingiem a innymi formami pracy z klientem, Rodzaje coachingu i ich zastosowanie na rynku, Sposoby wykorzystania coachingu w pracy z klientem)
  2. Sylwetka coacha (m.in. Kompetencje coacha, Skala i koło kompetencji jako narzędzie do wymiarowania swoich umiejętności, Kodeks etyczny, Kontakt coachingowy)
  3. Kompetencje interpersonalne w coachingu (m.in. Umiejętność budowania relacji, Umiejętności komunikacyjne - narzędzia i techniki komunikacyjne w pracy coacha (VAKOG, parafraza, podsumowania, informacja zwrotna, odzwierciedlanie i dostosowanie, pytania), Wykorzystanie NLP)
  4. Techniki i narzędzia coachingowy (m.in. SMART/ER - narzędzie do wyznaczania celu w coachingu, Model sesji coachingowych : GROW, RESOLVE, Budowanie świadomości Klienta, Bajka i metafora jak element pracy z klientem)
  5. Zastosowanie innych elementów rozwojowych w coachingu (m.in. Źródła i zastosowania Racjonalnej Terapii Zachowania, Coaching prowokatywny)
  6. Coaching grupowy i zespołowy (m.in. Rodzaje grup, Role wg Belbina, Relacje w zespole, Przekazywanie informacji zwrotnych Z - FUKO - P, Coachingowy styl zarządzania zespołem, 12 elementów dobrego zarządzania wg Gallupa, Pytania kartezjańskie, Strategia Walta Disneya, Sesje coachingu grupowego i zespołowego)
  7. Relacje biznesowe i pozyskiwanie klientów. (m.in. Rola pierwszego wrażenia, Poszukiwanie klientów, czyli co dziś działa a na co szkoda pieniędzy i czasu, Budowanie sieci kontaktów, Prospecting, Rozpoznawanie potrzeb klienta, Reagowanie na obiekcje,Tworzenie zasad współpracy z klientem, zawieranie umów)
  8. Coaching w zmianie (m.in. Narzędzia coachingowe indywidualnej i zespołowej pracy z ludźmi w zmianie, Model pracy z negatywnymi emocjami i polaryzowanie perspektywy klienta w zmianie, Krzywa zmiany, Postawy ludzi wobec zmiany).
  9. Narzędzia budowania i wzmacniania własnej samooceny (Praca z samokrytycyzmem, poznaniem i  docenianiem własnych zasobów , a także motywacji do ich zwiększania)
  10. Sesje mentorskie grupowe
  11. Sesje mentorskie indywidualne

Metody pracy wykorzystywane w trakcie studiów:

  • case study
  • mini sesje coachingowe
  • e-learning
  • "gorące krzesło"
  • testy
  • wykłady
  • sesje mentorskie
  • ćwiczenia w grupach
  • praca z narzędziami coachingowymi

Wykładowcy

Izabela Kluzek-Kot

Dyrektor Zarządzająca HPR Group - certyfikowany Coach ICF na poziomie ACC, ukończyła szkołę trenerską, a także liczne szkolenia z obszaru HR. Jest absolwentem studiów podyplomowych Public Relations w Szkole Głównej Handlowej.Prowadzi coaching indywidualny jak i grupowy. W swojej pracy wykorzystuje narzędzia kilku szkół, które dostosowuje do potrzeb i percepcji klienta. Doświadczenie zawodowe zdobywała w firmie doradczo-szkoleniowej. Przez okres ponad 10 lat zajmowała się zarządzaniem zespołem konsultantów i trenerów, pełniła również funkcje managera projektów jak również w organizacjach rolę HR Managera. Jest trenerem z zakresu umiejętności managerskich oraz zarządzania zasobami ludzkimi, a szczególnie bliskie są jej aspekty rozwoju pracownika w organizacji. Autorka bloga: izabelakluzek.pl

Mirosław Kot

Akredytowany coach ACC ICF, ekspert i praktyk z zakresu planowania i realizacji celów strategicznych,  prawa pracy z 17 letnim doświadczeniem we współpracy z korporacjami i firmami z różnych branż technicznych oraz handlowych. Doradca zarządów spółek.. Wykładowca na studiach menadżerskich z zakresu: zarządzania, prawa pracy i coachingu: Łazarki Warszawa, Humanitas Sosnowiec, Uniwersytet Ekonomiczny Katowice. Właściciel firmy doradczo - rekrutacyjnej. Pomysłodawca i współtwórca projektów: ABC Trenera wewnętrznego oraz trenera biznesu   oraz  Akademia Lidera Biznesu. Przeprowadził ponad 1250 szkoleń  z zakresu zarządzania i prawa pracy oraz ponad 2000 godzin coachingu indywidualnego  i zespołowego. Uwielbia podróże po świecie. Ze swoimi klientami pracował w Pekinie i Szanghaju w Meksyki oraz na Balearach. Najwięcej nauczył się od swoich klientów.

 

 

Jolanta Piątkowska

Certyfikowany coach w pracy indywidualnej i grupowej, coach Action Learning, trener rozwoju osobistego, menadżer z wieloletnim doświadczeniem w biznesie, blogerka.

Absolwentka Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, na kierunku nauki polityczne, specjalizacja marketing polityczny. Ukończyła również Szkołę Coachingu Indywidualnego i Grupowego akredytowaną przez ICF. Posiada certyfikat trenera uzyskany w House of Skills.
Skuteczny menedżer
zarządzający zespołami obsługi klienta, sprzedażowymi, projektowymi i technologicznymi, z wieloletnim doświadczeniem i osiągnięciami w realizacji celów dla czołowych agencji reklamowych w Polsce. Wielokrotnie tworzyła i wdrażała nowe struktury obsługi klienta, budowała zespoły projektowe i technologiczne, procesy oraz procedury wspierające i rozwijające biznes w zakresie sprzedaży usług agencji reklamowych. Zarządzała zespołami lokalnymi i zdalnymi.
Doświadczenie
trenerskie zdobywała jako trener wewnętrzny organizując i prowadząc warsztaty i szkolenia rozwojowe podległych zespołów. Została coachem zainspirowana rozwojem, motywacją oraz strategią realizacji celów podległych zespołów.
Współpracuje
z Uniwersytetem Adama Mickiewicza i podczas warsztatów coachingowych wspiera studentów w definiowaniu ich ścieżki kariery oraz opracowywaniu strategii realizacji celów.
Organizuje
również otwarte grupowe warsztaty coachingowe, podczas których wspiera w precyzowaniu celów w oparciu o potrzeby i wartości. Pracuje również indywidualnie z klientami w procesach coachingowych. Szczególnie bliski jest jej coaching zmiany.
W pracy trenera i coacha wykorzystuje praktyczne doświadczenia jakie zdobyła pracując na stanowisku menadżerskim, zarówno w obszarze zarządzania zespołem jak i realizowaniu celów biznesowych.

Natalia Włodarska

Coach PCC (Professional Certified Coach), absolwentka psychologii na Uniwersytecie Warszawskim oraz studiów podyplomowych „Zarządzanie w mediach” w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej.  Master Practitioner NLP.
W 2002 roku rozpoczęłam swoją drogę zawodową jako trener biznesu i konsultant w firmie szkoleniowej. Specjalizuje się w szkoleniach dotyczących komunikacji i współpracy, asertywności, zarządzania emocjami i stresem.
Od 2008 roku pracuję w TVN S.A., odpowiada za wszelkie działania rekrutacyjne oraz  szkoleniowo-rozwojowe. Pracuję m.in. jako trener i prowadzę warsztaty z umiejętności miękkich oraz wspieram pracowników podczas indywidualnych sesji coachingowych.
Od 2011 roku prowadzę warsztaty i coachingi z kreowania wizerunku w mediach – współpracuję z Fundacją Vital Voices Hilary Clinton, dla której co roku prowadzę warsztaty dla kobiet w biznesie.
W ramach swojej firmy Be Free – Body Mind Psyche prowadzę także grupowe coachingi z obszaru Life Coachingu w dwóch tematach: „Wykreuj swoje życie” oraz „Wykreuj swoje relacje”.
W trakcie swojej edukacji coachingowej ukończyłam Szkołę Coachów Eriksson College oraz wiele kursów m.in. u Roberta Diltsa, Richarda Bolstada, Hermann Muller-Walbrodt czy Franka Farellego.
Jestem mentorem dla adeptów szkoły coachingu, wykładam także na uczelniach wyższych prowadząc zajęcia przygotowujące do zawodu coacha w ramach studiów podyplomowych prowadzonych pod patronatem merytorycznym HPR Group.
Szkolenia i coaching prowadzę w języku polskim i angielskim.

Małgorzata Ziarko

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej–SWPS (w tym Psychologia Społeczna w zarządzaniu  rozwojem organizacji, Uczelni Łazarskiego (Coaching),  trener biznesu, coach w procesie akredytacji ACC International Coach Federation.

Trener i coach wewnętrzny w Grupa Onet – Ringier Axel Springer Polska, koordynator procesów szkoleniowych, prowadzi również szkolenia i coachingi na rynku zewnętrznym.
Manager sprzedaży z ponad 15 sto letnim doświadczeniem,  zarządzająca dużymi Zespołami głownie w branży mediowej.  Twórca i prowadzący zespołów projektowych łączących Specjalistów z różnych dziedzin, o różnym temperamencie, przyzwyczajeniach i  kulturze pracy, pochodzących z różnych kultur organizacyjnych. Zawsze blisko HR, praktyk tematów z obszaru zarządzania zmianą, kultury organizacyjnej,  komunikacji, rozwoju kompetencji, oceny pracowniczej, motywacji, zarządzania zespołem, procesu grupowego oraz dysfunkcji w pracy zespołowej.  Mentor – szczególnie dla wdrażających się managerów w nową rolę zarządczą, trener biznesu, coach w procesie akredytacji ICF.
Chce wspierać Managerów poszukujących kierunku doskonalenia swojego zawodowego warsztatu,  oraz zarządzanie procesem  zmian w Organizacjach.

Opłaty za studia

Studia Podyplomowe czesne2 raty4 raty
Studium coachingu7300 zł7500 zł7700 zł
  • 10% zniżki przy zapisie do 30 czerwca i spełnieniu wymogów rekrutacyjnych
  • 20 % zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**

*cena obowiązuje do 30.11.2018 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkami

Terminy płatności

Płatność jednorazowa

  • Opłatę czesnego (pomniejszoną o kwotę wpisowego) uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.

Płatność ratalna

Terminy płatności czesnego w dwóch ratach

  • I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć  (pomniejszona o kwotę wpisowego)
  • II rata - do 1 lutego 2019 r.

Terminy płatności czesnego w czterech ratach

  • I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć  (pomniejszona o kwotę wpisowego)
  • II rata - do 15 grudnia 2018 r.
  • III rata - do 1 lutego 2019 r.
  • IV rata - do 1 kwietnia 2019 r.

Konto bankowe na które można dokonywać wpłat:

Uczelnia Łazarskiego

Deutsche Bank Polska S.A.
29 1910 1048 2209 0006 3981 0004

tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_2018/2019

Zasady rekrutacji

  • Terminy rekrutacji opisane są w zakładkach poszczególnych kierunków.
  • Kandydaci muszą posiadać dyplom licencjata bądź magistra
  • Należy złożyć komplet wymaganych dokumentów;
  • O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

Warunkiem przyjęcia zgłoszenia na studia jest dostarczenie:

  • wypełnionego formularza zgłoszeniowego;
  • CV;
  • dowodu wpłaty wpisowego w wysokości 400 zł zaliczanego na poczet czesnego (na podstawie umowy o odpłatności za studia);
  • dostarczenie skanu/ksero dyplomu ukończenia szkoły wyższej.

W przypadku przesyłania danych osobowych droga mailową należy wysyłać pliki zaszyfrowane, skompresowane (np. programami 7 zip, winzip, winrar) oraz zabezpieczone hasłem. Wykorzystane hasło prosimy przesłać do dziekanatu CKP w odrębnym mailu lub wiadomości SMS pod numer telefonu: (+48) 513 037 918**

Osoba przyjęta na studia po otrzymaniu informacji o uruchomieniu studiów* jest zobligowania do przedłożenia:

  • oryginałów dyplomu wraz z dowodem osobistym w celu weryfikacji zgodności
  • dowodu wpłaty czesnego
  • umowy o odpłatności za studia (wydrukowana w dwóch egzemplarzach, dwustronnie)

*Informacji o uruchomieniu studiów jest przekazywana uczestnikom wraz z upływem terminu końca rekrutacji.

Kontakt

Centrum Kształcenia Podyplomowego
Uczelnia Łazarskiego
ul. Świeradowska 43
02-662 Warszawa

Sektor "E" pokój 56
e-mail: ckp@lazarski.edu.pl
tel. 22 54-35-322

**Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO,  Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119) informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Uczelnia Łazarskiego z siedzibą w Warszawie, ul. Świeradowskiej 43, 02-662 Warszawa
  2. Administrator powołał Administratora Bezpieczeństwa Informacji, z którym można się skontaktować pod adresem: abi@lazarski.edu.pl, a po 25 maja 2018 r. Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem: iod@lazarski.edu.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu :
    • realizacji  procesu kształcenia,
    • dokumentacji przebiegu studiów, kursu, warsztatu,
    • wykonania przez Administratora obowiązków informacyjnych,  archiwizacyjnych i statystycznych wynikających z ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U.2017.2183 t.j.) na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 922) oraz art. 6 ust. 1 pkt b) , c)  i e) ogólnego rozporządzenie o ochronie danych- RODO, od dnia wejścia w życie w/w rozporządzenia oraz ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym z dnia 27 lipca 2005r.
  4. Pani/Pana dane osobowe mogą być również przetwarzane w celu: 
    • organizacji  wydarzeń, konferencji konkursów, promocji, ankiet,
    • prowadzenia kampanii promocyjnych, reklamowych i innych działań marketingowych związanych z usługami edukacyjnymi Administratora, w tym w formie mailingu,
    • realizacji obowiązków wynikających z umów wzajemnych w zakresie informowania o partnerach  ich usługach i produktach, w tym w formie mailingu,
    • prowadzenia monitoringu  wizyjnego na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 922) oraz  art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 6 ust. 1 lit. f  ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych –RODO, od dnia wejścia w życie w/w rozporządzenia oraz ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym z dnia 27 lipca 2005r.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez Administratora przez okres niezbędny do realizacji wyżej wymienionych celów lub do momentu odwołania zgody.
  6. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
  7. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą poddawane profilowaniu,
  8. posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do przenoszenia danych,
  9. ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego,
  10. w niektórych sytuacjach mamy prawo przekazać dalej Pani/Pana dane – jeśli będzie to konieczne, aby Administrator mógł  świadczyć usługi, przy czym dane te będą przekazywane wyłącznie osobom i podmiotom, których Administrator  upoważni i którym zleci czynności przetwarzania danych,
  11. podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do realizacji celów, do jakich zostały zebrane. Niepodanie danych może skutkować niemożliwością realizacji tych celów. Podanie danych osobowych w zakresie wymaganym ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym jest obligatoryjne.

 

Partnerzy