beta
Skip to main content

Powrót poziom wyżejDekalog

Dekalog Zdrowia Psychicznego*

Jesteś zestresowany, niespokojny, martwisz się lub czegoś boisz? Większość z nas czasami tak się czuje. Miewamy także przeżycia z którymi trudno sobie poradzić. Tracisz kochaną osobę albo rozpada się wasz związek, ktoś cię tyranizuje, tracisz pracę, jesteś molestowany seksualnie, prześladowany ze względów rasowych albo dyskryminowany z powodu problemów ze zdrowiem psychicznym. Nie masz prawa głosu, bo jesteś za młody, za stary lub po prostu inny.

Zrobienie czegoś pozytywnego może to wszystko zmienić - dla ciebie i dla innych.

Oto dziesięć zasad, które mogą Tobie pomóc, zmienić coś w Twoim życiu na lepsze, nadać Twojemu życiu więcej sensu. Poprawić Twoje samopoczucie i poczucie własnej wartości, polepszyć relacje z innymi ludźmi, zwiększyć Twój optymizm i zadowolenie z życia.

Zrób coś dobrego dla swego zdrowia psychicznego

  1. Akceptuj siebie takim, jaki jesteś
  2. Rozmawiaj o swoich kłopotach
  3. Bądź aktywny
  4. Naucz się nowych umiejętności
  5. Bądź w kontakcie z przyjaciółmi
  6. Zajmij się czymś twórczym
  7. Zaangażuj się
  8. Poproś o pomoc
  9. Zrelaksuj się
  10. Przetrwaj trudny czas

*Na podstawie opracowań Health Education Authority 1999 i Instytutu Psychiatrii i Neurologii - ulotka Zrób coś dobrego dla swego zdrowia psychicznego - 2000.

/fileadmin/user_upload/_processed_/a/4/csm_budynek_ULa_abecd3cb61.jpg
/fileadmin/user_upload/_processed_/0/f/csm_foto_news_Ukraina_Zbiorka_800x450_8fb6ffe374.jpg
/fileadmin/user_upload/_processed_/a/b/csm_foto_news_800x450_2dc8d5d9cc.jpg
/fileadmin/user_upload/_processed_/9/3/csm_airline_management_reklama_elastyczna_bce01598fa.jpg
/fileadmin/user_upload/_processed_/8/c/csm_clinical_legal_a2c221c852.jpg
/fileadmin/user_upload/_processed_/5/9/csm_20220514_104236_5c20085d3e.jpg