Publikacja: | CKP / Aktualności /

Ostatnie miesiące i pandemia mocno wstrząsnęły światem i wiele zmieniły również w segmencie luksusowym. Edukacja w zakresie zarządzania w obszarze dóbr luksusowych może okazać się w obecnej sytuacji strategiczna i priorytetowa dla dalszego rozwoju tego sektora.

Zgodnie z raportem KPMG z 2019 r. „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Luksus przez pokolenia”, grupa bogatych i bardzo bogatych konsumentów stale rośnie. Powiększa się również grupa tzw. konsumentów aspirujących. Najszybciej rozwijającymi się segmentami rynku dóbr luksusowych są usługi hotelarskie i spa, biżuteria oraz alkohol. Największymi natomiast segmentami rynku dóbr luksusowych w Polsce są samochody luksusowe i premium, a zaraz za nimi – segment luksusowej odzieży i akcesoriów. Zgodnie z raportem KPMG, zamożni Polacy najczęściej kupują luksusowe kosmetyki, perfumy, odzież, obuwie, biżuterię i zegarki.

Mimo przewidywań specjalistów i analityków trendów o spowolnieniu konsumpcji oraz ograniczeniu potrzeb, praktyka pokazuje, że konsument jest spragniony towarów luksusowych. Zgodnie z najnowszym raportem Accenture „Konsument w nowej rzeczywistości” zamożni klienci wcale nie zamierzają rezygnować ze swoich przyzwyczajeń. 2/3 badanych deklaruje zakup produktu luksusowego przynajmniej raz na pół roku – jest to wzrost aż o 13 % w porównaniu z rokiem 2019.

Jak wynika z badań ekspertów Bain & Company, rozprzestrzenianie się koronawirusa ma olbrzymi wpływ na rynek towarów luksusowych i jest ogromnym wyzwaniem dla całej branży. Dlatego niezwykle istotne jest łagodzenie wpływu epidemii na biznes i przygotowywanie się do odbicia rynku.

Program Prawo i zarządzanie w sektorze dóbr luksusowych realizowany na Uczelni Łazarskiego powstał we współpracy z najlepszymi specjalistami w swoich dziedzinach, ekspertami i praktykami z wieloletnim doświadczeniem w branży luksusowej. Z dorobkiem zawodowym naszych wykładowców można zapoznać się na stronie kierunku.

W toku studiów poruszone zostaną m.in. zagadnienia takie jak:

  • tworzenie marki premium od podstaw,
  • kreowanie polityki cenowej,
  • ochrona twórczości, wzornictwa, renomy, wizerunku oraz pozycji rynkowej przedsiębiorstwa i jego percepcji przez odbiorców,
  • trendy w sektorze dóbr luksusowych,
  • społeczne i psychologiczne uwarunkowania zachowań konsumenta premium,
  • komunikacja luksusu, storytelling i tworzenie love brandu.

Szczegółowy program znajduje się TUTAJ.

Studia opierają się na ćwiczeniach, studiach przypadków oraz elementach wykładu. Poza wiedzą merytoryczną stawiamy też na rozwój umiejętności miękkich, w tym – przywódczych.

Studia kierowane są do osób, które już pracują lub planują pracę w segmencie premium w różnych sektorach gospodarki, w szczególności w branży retail, fashion, beauty oraz biżuterii, HoReCa (Hotel, Restaurant, Catering/Café) w tym alkoholi, MICE (meeting, incentive, conferences, exhibitions) ponadto healthcare, sport i leisure.

Dostrzegając szereg zalet zajęć prowadzonych w trybie online, w roku akademickim 2020/2021 planujemy przeprowadzenie części zajęć w takiej formie. Dbając jednak o jak najlepszy kontakt grupy z wykładowcami oraz efektywność zajęć, część zjazdów odbędzie się w formie stacjonarnej.

Więcej informacji na temat studiów Prawo i zarządzanie w sektorze dóbr luksusowych znaleźć można na stronie kierunku.

Rekrutacja w Centrum Kształcenia Podyplomowego trwa do 30 września. Aplikować można za pośrednictwem formularza, który znajduje się TUTAJ.

W przypadku pytań, zapraszamy do kontaktu z naszym Działem Rekrutacji, tel.: 22 54 35 322, e-mail: ckp@lazarski.edu.pl.