Publikacja: | Kariera /

W branży marketingowej liczy się przede wszystkim kreatywność, dlatego poszczególne rodzaje assessmentów są nakierowane na rozbudzenie inwencji u kandydatów. Konkretne zadania wykonuje się w ramach case study lub pracy w grupach.

Woman during job interview and three elegant members of management

Prezentacja połączona z case study

Podczas rekrutacji możesz otrzymać od asesorów materiały, na podstawie których będziesz musiał zaprezentować konkretne zagadnienie. Dzięki temu można sprawdzić nie tylko Twoją kreatywność, ale także umiejętność pracy pod presją czasu. Twoim atutem okaże się zdolność do jasnego formułowania spostrzeżeń. Następnie możesz zostać poproszony o zaproponowanie własnych pomysłów na rozwiązanie podanego problemu związanego z branżą marketingową. Również tutaj ważnym aspektem będzie kreatywność. Asesorzy sprawdzają kandydatów pod kątem merytorycznego przygotowania do zawodu, ale nie mniej istotne są umiejętności miękkie. Podczas case study zostają zbadane zdolności organizacyjne, umiejętność analitycznego myślenia i szybkiego podejmowania decyzji.

Zadania w grupach w ramach AC

Assessment Center w branży marketingowej najczęściej sprowadza się do pracy w grupach. Podczas realizowanych zadań rekruterzy mogą ocenić, kto najlepiej radzi sobie w zespołowym rozwiązywaniu problemów i posiada wysoko rozwinięte umiejętności komunikacyjne. Ćwiczenia w grupach dotyczą zagadnień związanych z marketingiem – mogą obejmować tworzenie przykładowych kampanii reklamowych. Często odnoszą się także do rozwiązywania konkretnych problemów. Przykładowo, kandydaci będą poproszeni o opracowanie planu, który ma na celu przekonanie klienta do określonych pomysłów. Ważne są kreatywność, inwencja i nieszablonowe pomysły. 

Assessmenty w branży marketingowej mają na celu dopasowanie kandydata do konkretnego stanowiska i kultury organizacyjnej. Chodzi o zweryfikowanie nie tylko wiedzy merytorycznej, ale także umiejętności miękkich.

 

Ofert pracy w marketingu szukaj tutaj.