Publikacja: | Strona główna / Aktualności / Studenci /

Instytut Spraw Publicznych zaprasza studentów zagranicznych na bezpłatne warsztaty adaptacyjne, które odbędą się w dniach 27-28 kwietnia 2015 r. w Warszawie.

Adaptacja kulturowa

Czy chcesz nauczyć się technik radzenia sobie z różnicami kulturowymi? Przyjdź na warsztaty adaptacyjne, które mają na celu ułatwienie procesu integracji z nowym środowiskiem kulturowym i społecznym.

Pomożemy Ci także przyjrzeć się swoim emocjom i procesom psychologicznym, jakie zachodzą w sytuacji migracji oraz przybliżyć perspektywę Polaków i Polski jako kraju przyjmującego.

Metody pracy będą różnorodne i dostosowane adekwatnie kulturowo, tak by uczestnicy mogli komfortowo przyswajać nowe umiejętności. Więcej informacji można znaleźć na stronie wydarzenia.

Uczestnicy warsztatów:

  • otrzymają praktyczną wiedzę ułatwiającą orientację w nowej rzeczywistości,
  • pogłębią wiedzę z zakresu rozwiązywania konfliktów uwzględniającą różnice kulturowe,
  • zaznajomią się z pojęciami: szoku i stresu kulturowego oraz technikami radzenia sobie w tych sytuacjach,
  • poznają istotne informacje o polskiej kulturze i obyczajach, które pozwolą im na lepsze zrozumienie otaczającego środowiska i kontekstu kulturowego,
  • pogłębią umiejętności asertywnego radzenia sobie w sytuacjach konfliktu w oparciu o wzajemne zrozumienie i współpracę.

 

Warsztaty przeznaczone są dla studentów spoza Unii Europejskiej (obywateli państw trzecich). Warsztaty odbędą się po polsku i będa tłumaczone na język angielski. Osobom spoza Warszawy zapewniamy zwrot kosztów podróży.

Warsztaty będą prowadzone w biurze Instytutu Spraw Publicznych w Warszawie (ul. Szpitalna 5/22). 

Zainteresowanych prosimy o przesłanie formularza zgłoszeniowego do 26 kwietnia 2015 r. na adres e mail:dominika.potkanska@isp.org.pl.

W razie jakichkolwiek pytań, prosimy o kontakt z Dominika Potkańską, koordynatorką projektów w Programie Polityki Migracyjnej ISP. Tel: (22) 556 42 77 lub e-mail:dominika.potkanska@isp.org.pl 

Formularz zagłoszenia i dokładny harmonogram wydarzenia znajdują się poniżej.

 

Zapraszamy do udziału!