Publikacja: | Aktualności /

Wartość rynku e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie. W obszarze B2C wynosi 100 mld zł, a w przypadku rynku B2B 647 mld złotych.

Tempo życia sprawia, że klienci oczekują, żeby proces dokonywania zakupów był jak najprostszy a czas dostawy zamówionych produktów jak najkrótszy. 

"Warto wspomnieć, iż klient oczekuje nie tylko informacji merytorycznych na temat samego produktu, ale również zdjęć, filmików udostępnianych przez sklep oraz wykorzystania tzw. rozszerzonej rzeczywistości, dzięki której klient ma możliwości testowania produktów w domu przed podjęciem decyzji zakupowej. Konsumenci oczekują wręcz perfekcyjnego doświadczenia zakupowego i perfekcyjnej obsługi" -podkreśla dr Michał Pienias, adiunkt w Katedrze Zarządzania i Marketingu Wydziału Ekonomii i Zarządzania UŁa.

Najważniejsze trendy w e-commerce na 2023r.:

  • rozwój marketingu afiliacyjnego; 
  • e–portfeli, które mają kilka opcji – wpłacanie i wypłacanie środków, transakcje pomiędzy poszczególnymi e–portfelami i wreszcie synchronizacja z kartami płatniczymi;
  • zwrócenie uwagi na trendy demograficzne - w Polsce przybywa osób starszych, przez co jak wynika z różnych badań, nawet 86% seniorów codziennie korzysta z internetu. Z czego 65% z nich przynajmniej raz w miesiącu dokonuje zakupów online;
  • większa obecność sklepów na platformach marketplace. Jest to przestrzeń, w której można zwiększyć zasięg swojej oferty produktowej oraz zbudować długoterminowe relacje z klientami.

Więcej na temat trendów e-commerce >>