Typ studiów Studia podyplomowe
Wymiar godzinowy 180 godzin
Ilość semestrów 2
REKRUTACJA ZAKOŃCZONA!

Opis studiów

Przesłanki:

Jedną z szybciej rozwijających się gałęzi gospodarki jest przemysł odzieżowy. Przykłady polskich przedsiębiorców działających w tym segmencie pokazują jego istotny potencjał. Wraz z rozwojem sektora mody rośnie zapotrzebowanie na kadry i menedżerów, którzy nie tylko będą rozwijać spółki w kraju, ale pozwolą im na ekspansję zagraniczną.

Specyfika branży modowej przejawia się z jednej strony w konieczności poruszania się w dość złożonych uwarunkowaniach prawnych (w szczególności prawo własności intelektualnej), a z drugiej – z potrzeby uwzględnienia stale zmieniających się kanałów dotarcia do klientów. W tym kontekście oferta edukacyjna (studia podyplomowe) wydaje się nie nadążać za branżą, zwłaszcza wobec perspektywy jej dalszego, szybkiego rozwoju. Niniejsza propozycja studiów podyplomowych wychodzi naprzeciw oczekiwaniom rynku.

Program „Prawo i Zarządzanie w Sektorze Mody” powstał we współpracy z najlepszymi specjalistami w swoich dziedzinach, a także z jedynym portalem na polskim rynku poruszającym problematykę biznesu w modzie (FashionBiznes.pl). Studia pozwolą studentom na zdobycie kompleksowej wiedzy z zakresu biznesu: kupiectwa, product managementu, e-commerce, handlu międzynarodowego, komunikacji, finansów oraz prawa oscylującego wokół wszystkich wyżej wymienionych zagadnień. Program studiów został zbudowany w taki sposób, aby dotknął wszystkich zagadnień, z którymi na co dzień spotyka się każda firma kosmetyczno-odzieżowa. Co więcej, zaproszona do współpracy kadra oraz inni studenci to bezcenne kontakty niezbędne do budowania swojej kariery w branży mody. Stawiamy na networking.

Dla kogo?

Studia przeznaczone są przyszłym menedżerom segmentu kosmetyczno-odzieżowego, osobom, które fascynują się tą branżą, a do tej pory zdobywały doświadczenie w innych sektorach oraz prawników obsługujących branżę kreatywną. Jeśli chcesz się rozwijać i awansować, ten program jest dla Ciebie.

Studia przeznaczone są także dla przedsiębiorców, którzy założyli lub chcą założyć firmę w branży odzieżowej. Należą do nich: twórcy start-upów, fotografowie, projektanci, wizażyści, styliści, menedżerowie artystów, celebrytów, aktorów, blogerów i innych osób publicznych. Dla agencji modelek, agencji aktorskich oraz agencji PR-owych oraz reklamowych. Dla prowadzących działalność kulturalną i rozrywkową. Dla podmiotów prowadzących sprzedaż online, w tym również poprzez media społecznościowe.

Cele:

Celem programu jest przekazanie praktycznej wiedzy oraz doświadczeń dotyczących skutecznego zarządzania i promocji w sektorze mody z uwzględnieniem polskich i unijnych regulacji mających zastosowanie w tej działalności, w szczególności prawa własności intelektualnej.

Na naszych studiach biznes i prawo mówią jednym, zrozumiałym językiem. Jesteś menedżerem? Powinieneś znać prawo, które obowiązuje w sektorze mody. Jesteś prawnikiem? Zaznajom się z tajnikami funkcjonowania branży. Wspólnie zbudujemy zespół wykwalifikowanych specjalistów. Celem studiów jest bowiem wykształcenie kadr, które poprowadzą firmę w kierunku ekspansji w kraju i za granicą.

Wymagania wstępne:

O przyjęcie na studia mogą starać się osoby będące absolwentami wyższych uczelni (pierwszy stopień, t. studia licencjackie).

Program

BIZNESOWE ASPEKTY DZIAŁALNOŚCI W SEKTORZE MODY

  • Moda — Wstęp do Rynku Mody
  • Forecasting czyli Planowanie sprzedaży
  • Strategie sprzedaży/ e-commerce  6 godz.
  • Analiza danych i kreowanie budżetu
  • Praca z galeriami handlowymi
  • Licencje czyli biznes sprzedaży
  • Pozyskiwanie inwestorów i środków z funduszy unijnych
  • Tworzenie zespołu/HR

PRODUKT W SEKTORZE MODY

  • Kupiectwo czyli Fashion Buying
  • Kupiectwo czyli Luxury Fashion Buying
  • Product development
  • Merchandising czyli zarządzanie produktem
  • Zarządzanie towarem/ Inventory
  • Visual Merchandising

KOMUNIKACJA W SEKTORZE MODY

  • Komunikacja w modzie
  • Produkcja wydarzeń — kreowanie eventów
  • Choreografia wydarzeń od konceptu po realizacje
  • Fashion Marketing (+ CASE STUDIES)
  • Brand Management czyli jak sprzedawać B2B (international showrooms)
  • Dyplomacja w biznesie międzynarodowym
  • CSR
  • Employer Branding

PRAWA DO PRODUKTU W SEKTORZE MODY – WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

  • Ochrona wzornictwa przemysłowego
  • Autorsko-prawna ochrona twórczości w segmencie modowym
  • Tajemnica przedsiębiorstwa: zakres i środki ochrony
  • Ochrona marki w sektorze modowym: strategia, zakres i środki ochrony
  • Procesowe środki ochrony praw własności intelektualnej i dóbr osobistych
  • Umowy z personelem twórczym w segmencie modowym
  • Umowy dotyczące transferu praw własności intelektualnej na rynku modowym
  • Zbiorowe zarządzanie prawami autorskimi i prawami pokrewnymi: wybrane aspekty praktyczne

ŚWIAT ONLINE – PROMOCJA, REKLAMA, KONSUMENT I UCZCIWA KONKURENCJA

  • Aspekty prawne handlu w sieci
  • Ochrona konsumentów - w sieci i poza nią
  • Prawne aspekty promocji i reklamy
  • Nieuczciwa konkurencja - przejawy i środki zapobiegania

DOBRA OSOBISTE I DANE OSOBOWE NA RYNKU MODY

  • Dobra osobiste - wprowadzenie, zakres i środki ochrony
  • Prawo do wizerunku: zakres i środki ochrony, umowy dotyczące komercjalizacji
  • Ochrona danych osobowych i prywatności

STRATEGIA PRAWNA W SEKTORZE MODY

  • Korporacyjne aspekty działalności
  • Podatkowe aspekty działalności
  • Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności
  • Sesja ekspercka (Doing business - aspekty praktyczne)
  • Przygotowanie do egzaminu

EGZAMIN DYPLOMOWY

Wykładowcy

Marek Oleksyn

Radca prawny, Counsel w Zespole Prawa Własności Intelektualnej i Nowych Technologii w kancelarii CMS.
Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej. Reprezentuje klientów w postępowaniach sądowych i arbitrażowych związanych z ochroną własności intelektualnej, w tym patentów, znaków towarowych, praw autorskich oraz w sprawach dotyczących przeciwdziałania nieuczciwej konkurencji. Posiada ponad dwunastoletnie doświadczenie w doradztwie w zakresu prawa własności intelektualnej.
Autor publikacji dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykładowca w Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza w Krakowie.

Zbigniew Nasiłowski

Jest absolwentem renomowanych uczelni biznesowych: Harvard Business School, IESE University of Navarra oraz Szkoły Głównej Handlowej.
Posiada dwudziestoletnie wszechstronne doświadczenie zawodowe zdobyte w różnych branżach, zarówno w dobrze zorganizowanych korporacjach jak i firmach wymagających restrukturyzacji.
Odpowiadał za finanse, przejęcia innych firm, restrukturyzacje, optymalizacje kosztowe oraz wprowadzał strategie podnoszące wartość firm a ostatnio jako członek Zarządu Próchnik S.A. odpowiadał za sprzedaż marki Próchnik.
Wcześniej także zarządzał spółkami giełdowymi. Najpierw jako dyrektor finansowy w spółce Drosed potem jako członek zarządu w ZPW Grajewo S.A a także jako Prezes Zarządu w Animex S.A.
Przez wiele lat był CFO w SAP Polska oraz  CFO dla Regionu Europy Centralnej w SAP AG. Był także członkiem zarządu P4 (PLAY) oraz CFO w  ENEL- MED S.A.

Zuzanna Szmelter

radca prawny. Zajmuje się prowadzeniem postępowań sądowych dotyczących różnych obszarów prawa, w tym prawa własności przemysłowej oraz prawa autorskiego. Obecnie członek zespołu radców prawnych Budimex S.A. odpowiedzialny za postępowania sądowe. Wcześniej przez ponad 10 lat członek zespołu rozwiązywania sporów kancelarii Sołtysiński Kawecki & Szlęzak. Absolwent Instytutu Lingwistyki Stosowanej UW.

Klaudia Królak

jest radcą prawnym a angielskim solicitorem (Solicitor of England & Wales) od kilkunastu lat współpracującą z jedną z wiodących kancelarii międzynarodowych w Warszawie. Posiada bogate doświadczenie w doradztwie w zakresie prawa gospodarczego w transakcjach międzynarodowych i krajowych, w szczególności fuzji i przejęć, wykupów lewarowanych, projektów restrukturyzacyjnych i prywatyzacyjnych, transakcji joint ventures i sporów korporacyjnych. Rekomendowana w międzynarodowych rankingach prawniczych (Chambers Europe, Legal 500).

Agnieszka Oleksyn Wajda

Kierownik studiów

Radca prawny z długoletnim doświadczeniem we współpracy z międzynarodowymi korporacjami. Kierownik studiów podyplomowych z zakresu prawa i zarządzania w sektorze mody oraz studiów podyplomowych prawa ochrony środowiska na Uczelni Łazarskiego. Była stażystka w Komisji Europejskiej. Współzałożycielka marki modowej PICK & CHIC, która została wyróżniona nagrodami Modowy Debiut Roku 2015, Prestiżowy Produkt Roku 2016, Diamenty Kobiecego Biznesu, Lwice Biznesu. Pomysłodawczyni cyklu autorskiego Prawo w dobrym stylu przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych. Autorka wielu publikacji na temat zasad dress codu, wizerunku i stylu w korporacjach. Prelegentka wykładów, szkoleń i warsztatów o wizerunku organizowanych na uczelniach wyższych, OIRP czy International Women’s Group.

 

 

 

Urszula Wiszowata - kierownik kierunku

Dziś redaktor naczelna FashionBiznes.pl, jednego z najciekawszych portali w Polsce poruszających się w temacie biznesu mody. Jeszcze wczoraj analityk finansowy Chanel w Nowym Jorku. Jej międzynarodowe doświadczenie i zagraniczna perspektywa są odzwierciedlone w portalu i jej działaniach gdzie jasno i wyraźnie wyznacza nowy kierunek na rynku. Jej ulubionymi zagadnieniami jest employer branding, edukacja o finansowaniu startupów modowych oraz rynek dóbr luksusowych. 

Dla „Fashion Biznes” korzysta przede wszystkim ze swojego ekonomicznego wykształcenia i przybliża sytuacje, które rozgrywają się na rynku i na giełdzie. Od zawsze fascynował ją temat HRu, stąd pojawił się pomysł na jej autorski projekt #CareerMonday w którym chętnie edukuje branże o jej zasobach i możliwościach. Nic jednak nie sprawia jej takiej radości jak mentoring innych i udowadnianie, że nie ma rzeczy niemożliwych. Sukces jest w zasięgu każdej ręki.”

Katarzyna Niezgoda

 

Managing Partner w Firmie Tower Executive Search
Uznany ekspert ds. zarządzania zmianą.

 

 

Ma bogate doświadczenie w nadzorowaniu procesów fuzji i przejęć. Z wykształcenia prawnik, pracę zawodową rozpoczęła w kancelarii adwokackiej. Następnie przeszła do biznesu, gdzie pełniła wiele menedżerskich stanowisk w obszarze HR. Od 1997 roku zasiadała w zarządach firm Nestlé Polska, BPHoraz Pekao. Od grudnia 2010 roku do czerwca 2012 roku pełniła funkcję prezesa spółki DCG,właściciela marki Deni Cler Milano.Na swoim koncie ma wiele zawodowych wyróżnień, miedzy innymi tytuł Dyrektora Personalnego Roku, wyróżniona wśród najbardziej wpływowych Polek magazynu Forbes oraz Home & Market.

 

 

 

Ewa Kacperek

Radca prawny, Counsel w Departamencie Prawa Własności Intelektualnej, Mediów i Nowych Technologii kancelarii Hogan Lovells. Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, e-commerce, ochronie prywatności.  Zajmuje się również zagadnieniami nieuczciwej konkurencji.

Doradza polskim i międzynarodowym korporacjom w zakresie ochrony znaków towarowych, praw autorskich, zwalczania nieuczciwej konkurencji, umów licencyjnych i ochrony danych osobowych, jak również w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną.  Reprezentuje klientów przed urzędem patentowym, sądami, z Sądem Najwyższym włącznie, w sprawach o naruszenie własności intelektualnej oraz reguł uczciwej konkurencji. 

Ma ponad 16 letnie doświadczenie w pracy w międzynarodowych kancelariach.

Wielokrotnie wyróżniana w międzynarodowych rankingach prawniczych.  Prowadziła zajęcia dla aplikantów radcowskich w Warszawskiej Izbie Radców Prawnych

Marcin Lewoszewski

Radca Prawny, CMS Cameron McKenna

Zajmuje się ochroną danych osobowych oraz zagadnieniami e-commerce. Na co dzień doradza klientom z sektora usług finansowych, mediów i handlu elektronicznego. Przed dołączeniem do CMS Cameron McKenna pracował w Biurze Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu bezpieczeństwa informacji oraz cloud computingu, organizowanych przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie. Jest wyróżniany przez międzynarodowy ranking Chambers and Partners jako ekspert w zakresie ochrony prywatności. Dziennik Gazeta Prawna przyznał mu tytuł Rising Star - jako jednemu z 30 wschodzących gwiazd na polskim rynku prawniczym.

Ewa Maleszyk

radca prawny. Specjalizuje się w szeroko rozumianym prawie gospodarczym, handlowym oraz ubezpieczeniowym. Prowadzi własną kancelarię prawną. W kręgu jej zainteresowań znajduje się społeczna odpowiedzialność biznesu. Jest przewodniczącą Sekcji Praw Człowieka w Biznesie w Instytucie Allerhanda oraz członkiem Sekcji Rozwiązywania Sporów w tym Instytucie. Jest mediatorem Ośrodka Mediacji przy OIRP w Warszawie oraz arbitrem  Koszykarskiego Trybunału Arbitrażowego. Autorką publikacji z zakresu prawa handlowego, ubezpieczeniowego i budowlanego. Wykładowca oraz ekspert uczelni wyższych oraz firm doradczo – szkoleniowych.

 

 

Magdalena Płonka

Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi- Wydział Tkaniny i Ubioru, specjalizacja: Projektowanie Ubioru. Projektantka, wykładowca i menadżerka. Dwukrotna stypendystka Lion’s Club, zdobywczyni wielu znaczących nagród oraz wyróżnień: Złota Nitka, Srebrna Pętelka, Gala Amberiff, Gala Martini, Debiuty Mody, Wyróżnienie Magazynu Uroda. W 1999 roku dziennikarze uznali Magdalenę Płonka za jedną z najbardziej wpływowych kobiet w Polsce w rankingu magazynu PANI. Jej kolekcje były publikowane i szeroko komentowane w mediach, w tym w ELLE, Cosmopolitan, Marie Claire, Uroda, PANI, Przyjaciółka, Wprost, Super Express, Gazeta Wyborcza, TVN, Polsat, TVP. Od 2010 roku Magdalena Płonka jest Biegłym Sądowym w specjalizacji projektowanie ubioru/ kostiumografia. W 2013 roku wydała swoją pierwszą książkę: „Etyka w modzie- CSR w przemyśle odzieżowym”. Wcześniej współpracowała przy tworzeniu publikacji o podobnym charakterze dla PAH oraz Polskiej Zielonej Sieci. Panelistka Art&Fashion Festival 2014 oraz Ghent Global Fashion Conference 2014 Członek Grupy Doradczej Komisji ds Etyki w Biznesie przy Ministerstwie Rozwoju Rządu RP 2017 Od 2007 roku wykłada CSR -Corporate Social Responsibility w modzie w MSKPU – Międzynarodowej Szkole Kostiumografii i Projektowania Ubioru oraz jednocześnie kontynuuje studia doktoranckie poświęcone CSR w dizajnie na IADE Creative University w Lizbonie.Dodatkowe informacje na: www.ethicsinfashion.com

 

 

 

Diana Okular

od 17 lat związana z branżą odzieżowo-obuwniczą, a od ponad 7 lat - z e-commerce.
Absolwentka  Uniwestytetu Ekonomicznego w Krakowie, przez pierwsze 9 lat kariery zawodowej pracowała dla marek grupy LPP, początkowo jako Kupiec, potem jako Product Manager, odpowiadając za proces tworzenia produktu (budżetowanie, projektowanie oraz zakupy) oraz zarządzanie jego sprzedażą. Negocjowała kontrakty z producentami na Dalekim Wschodzie, odpowiadała za kontrolę jakości i sprzedaż przygotowanych kolekcji.
Następnie  w Answear.com jako Dyrektor Zakupu odpowiadała za ofertę spółki i realizację jej sprzedaży. Negocjowała kontrakty z dostawcami europejskimi, kupując gotowe kolekcje odzieżowe i obuwnicze od największych w Europie, jak PUNTO FA (Mango), PVH (Hilfiger Sportswear, Calvin Klein Jeans), G-Star BV, grupa Bestseller ( Jack & Jones, ONLY, VERO MODA), Marc o'Polo i wieloma innymi. Wraz ze swoim zespołem prowadziła do sprzedaży ponad 200 marek odzieżowych polskich i zagranicznych. Juror w wielu konkursach stylistycznych jak "BITWA STYLISTÓW" czy "PROJEKT PACKSHOT".
W ubiegłym roku dołączyła do zespołu ALLEGRO, gdzie jako Business Unit Manager odpowiada za operacje własne Allegro w zakresie mody.

 

 

 

mgr.inż. Agnieszka Przybylska

Od siedemnastego roku życia pracowała dla renomowanych agencji modelek we Włoszech, Austrii, Niemczech, Grecji, Japonii i Szwajcarii - pracując w dla prestiżowych marek w showroomach sprzedażowych, biorąc udział w pokazach mody i sesjach zdjęciowych m.in. dla D&G; Philosophy di Alberta Ferretti, MaxMara, Narciso Rodriguez, Akris, Gianfranco Ferre, Cerutti w Polsce i zagranicą.
Po skończeniu studiów kolejne doświadczenia w branży zdobywała jako sales manager, a następnie brand manager marek: Ice Iceberg, Just Cavalli, Richmond, Stella McCartney Lingerie, Elle Mcpherson Intimates. Z marką Ice Iceberg koordynowała otwarcia salonów monomarkowych w Polsce. Uczestniczyła w licznych szkoleniach i prezentacjach dla kupców, agentów, dystrybutorów marek w Polsce i zagranicą.
Od lipca 2014 roku jest współwłaścicielką własnej, międzynarodowej agencję sprzedażowej [WAW]Fashion Sales&PR Agency pomagającej polskim markom wejść na rynki zagraniczne oraz markom zagranicznym wejść na rynek polski. Poprzez Agencję współpracuje z międzynarodowymi showroomami i domami mody m.in. takich marek, jak: KARL LAGERFELD, UNGARO, JOHN GALLIANO PARIS, N21, COLMAR, MOS MOSH, MANEBI, MOSCHINO, VERSACE, RACHEL ZOE, ZOE KARSSEN.
W swojej pracy skupia się na budowaniu relacji pomiędzy polskimi markami, a zagranicznymi agentami i dystrybutorami. Nieustająco i z pasją kształci polskie marki w zakresie przygotowania marki oraz produktu do wejścia w kanał multibrandowy. Specjalizuje się w budowaniu efektywnych strategii ekspansji zagranicznej marek z sektora branży modowej. Za cel stawia sobie nauczenie studentów „sztuki kontraktacji” oraz przeprowadzenia globalnej kampanii sprzedaży.  

 

 

 

Robert Ryzek

magister dziennikarstwa i komunikacji społecznej, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2012 pracuje w branży dóbr luksusowych. Fashion Buyer ekskluzywnego Domu Handlowego VITKAC. Pół roku podróżując pomiędzy Paryżem, Mediolanem i Florencją wybiera kolekcje najbardziej luksusowych
marek modowych, tj. GUCCI, BALENCIAGA, CHLOE, CELINE, SAINT LAURENT PARIS, GIVENCHY, jak również marek streetwear'owych tj. VETEMENTS czy GOSHA RUBCHINSKIY.
Odpowiedzialny jest zarówno za wybór kolekcji RTW (ready to wear) i akcesoriów z działu damskiego i męskiego.
Jako Buyer segmentu high fashion kreujący trendy uważa, że im dłużej pracuje się w modzie, tym bardziej zdaje się sobie sprawę, że nie chodzi tylko o ubrania, a o ludzi.
Visual Merchandiser w warszawskim butiku jednego z najstarszych domów mody – LANVIN, tworzył jedne z najbardziej finezyjnych i oryginalnych witryn sklepowych w Warszawie, za które otrzymał wyróżnienia
m.in. z Paryża, a publikacje jego prac z dziedziny VM ukazywały się w lifestyle'owych magazynach modowych.

 

 

mgr Magdalena Szaniawska

Od ponad 13 lat związana z branżą handlową w segmencie Fashion. Swoją karierę zawodową zaczynała jako asystent sprzedaży w butikach, była również Dyrektorem Handlowym, a finalnie współwłaścicielką własnej Agencji sprzedażowej w Polsce. Wieloetapowość pracy pozwoliła jej, jak sama to określa: „na dogłębne zrozumienie potrzeb i poszerzanie wiedzy w każdym aspekcie…”. Specjalistka od budowania relacji między marką a konsumentem, ogromną wiedzę merytoryczną oraz doświadczenie wykorzystuje w odniesieniu do kreowania i analizy umów handlowych, a także reguł rządzących branżą mody od strony formalnej.
Przez wiele lat pracowała dla: Giorgio Armani, Versace, Pierre Balmain, Karl Lagerfeld, Colmar Originals.
Obecnie rozwija własną Agencję Mody, skupiając się na wprowadzaniu najlepszych marek zagranicznych na rynek Polski, eksportując marki polskie na rynki globalne. Swoim studentom chce przekazać jak najwięcej informacji oraz wiedzy o tym, jak odnieść sukces w branży Fashion.

Joanna Wiśniewska

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego i Podyplomowych Studiów Negocjacji, Mediacji oraz innych Alternatywnych Metod Rozwiazywania Sporów UW. Ukończyła aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Od 2003 wykonuje zawód radcy prawnego, początkowo świadcząc pomoc prawną w ramach kancelarii radcy prawnego, obecnie zaś pracując, jako radca prawny w departamencie prawnym stowarzyszenia zrzeszającego twórców. Specjalizuje się w prawie cywilnym, ze szczególnym uwzględnieniem prawa autorskiego, w tym zagadnień dotyczących organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi.

Wojciech Gorzeń

obecnie Global Pricing Design Lead w firmie Syngenta, wcześniej Senior Dyrektor w warszawskim biurze Simon-Kucher & Partners -  międzynarodowej firmy doradczej specjalizującej się w optamalizacji cen (światowego lidera w tym zakresie). Ekspert w zakresie strategii cenowych, optymalizacji portfela produktowego i cen pod kątem maksymalizacji zysku oraz negocjacji cenowych i sprzedaży poprzez wartość. Autor publikacji nt. optymalizacji cen i sprzedaży poprzez wartość w uznanych magazynach biznesowych, w tym Harvard Business Review Polska, ThinkTank, CFO, Marketing w Praktyce. Trener warsztatów i szkoleń z zakresu zarządzania cenami, "value selling" (sprzedaży poprzez wartość), negocjacji cenowych dla menadżerów wyższego i średniego szczebla, produkt menadżerów oraz menadżerów sprzedaży. Wykładowca studiów International MBA i Executive MBA na UEK w Krakowie, wykładowca Akademii Strategicznego Przywództwa ICAN Institute/ HBR Polska. Wielokrotny prelegent/ key note speaker na konferencjach poświęconych tematyce zarządzania przychodami, podnoszenia rentowności oraz sprzedaży poprzez wartość.

Ilona Adamska

wydawca i redaktor naczelna Law Business Quality oraz Imperium Kobiet, właścicielka Agencji Wydawniczo-Promocyjnej I.D. Media, Ambasadorka Przedsiębiorczości Kobiet, laureatka plebiscytu Kobiecy Biznes 2014 oraz Aktywność Kobiet 2015. Od ponad 10 lat prowadzi firmę, wydając nie tylko magazyny, ale także blogi, portale lifestyle'owe. Pomysłodawczyni Akademii Law Business Quality - inspirujących spotkań dla kobiet sukcesu. Od wielu lat działa społecznie i charytatywnie, wspierając Fundację Sukces oraz Fundację Krwinka. Jest autorką książki" Ona w jego oczach. Znani mężczyźni o kobietach", za którą otrzymała nagrodę Medialne Smoki 2013 oraz "Szczęście na wagę złota, czyli jak osiągnąć sukces". We wrześniu wydała charytatywny album kulinarny" Szczypta Luksusu" z udziałem gwiazd, blogerów kulinarnych i szefów kuchni najlepszych polskich restauracji.

Katarzyna Nosal - Gorzeń

Doradca podatkowy z wieloletnim doświadczeniem w branżach: nieruchomości, energetyka, FMCG, ochrona zdrowia, partnerstwo publiczno - prywatne, telekomunikacja (Licencja doradcy podatkowego numer 09786 od 2002 roku). Wspiera klientów/zarządy korporacji w podejmowaniu i optymalizacji decyzji podatkowych przynoszących znaczne oszczędności podatkowe i korzyści finansowe. Posiada szerokie wykształcenie i biegłą znajomość przepisów podatkowych i rozwiązań finansowych zarówno polskich jak i międzynarodowych. Zajmuje się oceną ekonomiczną projektów inwestycyjnych od strony podatkowej, procesami merger & acqusition, stukturyzacją nabyć/sprzedaży oraz finansowania, wprowadzaniem firm na rynek polski. Współpracuje z polskimi i międzynarodowymi firmami, funduszami private equity, funduszami nieruchomościowymi oraz infrastrukturalnymi.

Henryk Radomski

Karierę w branży handlu detalicznego rozpoczął w latach 90 - tych. Pracował dla wielu firm odzieżowych oraz kluczowego dystrybutora książek w Polsce. W ostatnim czasie związany był ze Spółką Księgarnie Matras należąca do funduszy inwestycyjnych oraz prywatnych właścicieli gdzie pełnił funkcję Dyrektora ds. Ekspansji i Inwestycji - odpowiadał za przygotowanie i wdrożenie strategii ekspansji marki na rynku polskim oraz za zarządzanie działem Inwestycji. Pracował również dla marki odzieżowej 5.10.15 należącej do funduszy inwestycyjnych w której pełnił funkcję Dyrektora ds. Rozwoju odpowiadał za rozwój marki oraz za obszar Inwestycyjny. Obecnie jest właścicielem firmy EXPERISS GROUP -  firmy doradczo usługowej działającej na rynku nieruchomości komercyjnych oraz branży handlu detalicznego w obszarach tzw. reprezentacji najemcy oraz kompleksowych usług fit-outowych dla branży retail, HoReCa, powierzchni biurowych.
Studiował w Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu w Szczecinie - Wydział Ekonomia, specjalizacja: Marketing.
W swojej karierze zawodowej prowadził prace koncepcyjne pod kątem ekspansji sieci (rozwój organiczny, fuzje, przejęcia) przygotowywał analizy rynku oraz pozycjonowanie marek na tle konkurencji. Przygotowywał i wdrażał  systemy franczyzowe - posiada wiedzę i doświadczenie jako niezależny konsultant dla spółek z branży handlu detalicznego (Fundusze Inwestycyjne - Rady Nadzorcze - Zarząd).

Kasia Gola

Kasia Gola – researcherka oraz strateżka działań biznesowych i marketingowych w branży modowej, przy użyciu nowych technologii. Absolwentka socjologii na Akademii Górniczo-Hutniczej oraz Teen Vogue Fashion University w Nowym Jorku. Współzałożycielka Flowbox.io, założycielka i twórczyni nominowanego do WGSN Global Fashion Awards bloga GeekGoesChic.Co, poświęconego obecności i wykorzystywaniu nowych technologii w modzie. Nominowana do nagrody Kobiety Roku Glamour,  w kategorii Online - inicjatorka i organizatorka spotkań modowo-technologicznych GGC Fash&Tech. Fanka amerykańskiego Vogue'a.

Instagram: geekgoeschic.co
Twitter: geekgoeschic
Facebook: geekgoeschic
Snapchat: geekgoeschic

 

 

 

dr Magdalena Rycak

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji oraz Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Doktor nauk prawnych. Radca prawny specjalizująca się w indywidualnym i zbiorowym prawie pracy. Wieloletni wykładowca Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury. Od października 2015 r. prawnik w Zespole Prawa Pracy NSZZ "Solidarność" przy Radzie Dialogu Społecznego. Od 2009 r. adiunkt w Katedrze Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych w Uczelni Łazarskiego w Warszawie. W latach 2010-2015 prodziekan Wydziału Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Od 2009 r. kierownik studiów podyplomowych "Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych - kadry i płace" w Uczelni Łazarskiego. W latach 2012-2015 zastępca sędziego Trybunału Administracyjnego przy Radzie Europy. W latach 2008-2013 adiunkt w Polskiej Akademii Nauk. W latach 2000-2007 wykładowca prawa pracy na Wydziale Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularnonaukowych z prawa pracy oraz ochrony danych osobowych.

http://rycak.pl/

 

 

Dagmara Habiera

Twierdzi, że Visual Merchandisingu jest jedna stała - zmiana. Bez dobrze opracowanej strategii ekspozycji nie można oczekiwać dobrych wyników sprzedaży.  Dla konsumentów atrakcyjny obraz jest ważny i to często on wpływa na ostateczne decyzje zakupwe klientów. To stawia wiele wyzwań przed całą branżą Fashion.

Od 20 lat pracuje w obszarze Visual Merchandisingu. Pracowała przy tworzeniu nowego wizerunku punktów sprzedaży marek np. Atlantic, mBank, Stara Mydlarnia. Prowadziła projekty związane z liftingiem sieci sklepów. Opracowywała standardy ekspozycyjne dla polskich i międzynarodowych firm. Realizuje projekty szkoleniowe i doradcze z zakresu Visual Merchandisingu.

Realizowała projekty szkoleniowe, doradcze dla Magnat, Tchibo, Springfield, KappAhl, Mago S.A., Recman, Go Sport, Hard Rock Cafe, Pan Tu nie stał, Stara Mydlarnia, Real line, BoomBook, DTZ, Bioderma, Galeria Katowicka, mBank, Doktor Zdrowie SA, King Cross, Amoaena, Jubitom, Stara Papiernia, Terpiłowski.

Cyklicznie prowadzi wykłady na Targach: Kieleckie Targi Zabawek, KIDO, Salonie Bielizny w Łodzi, Retail Expo, Forum VM.

Publikuje artykuły na temat w magazynach branżowych VM w :Galerie Handlowe, Branża dziecięca, Modna Bielizna.

 

 

Piotr Bucki

od 16 lat pomaga ludziom szlifować komunikację w różnych obszarach. Zawsze bazuje przy tym na psychologii poznawczej, neuro-naukach i psycholingwistyce. Sprawdza teorię w praktyce współpracując z firmami w Chile, Słowenii, Mołdawii, Azerbejdżanie, Austrii, Australii i Polsce. Autor książki, Life's a pitch and then you die, Porozmawiajmy o komunikacji. Współautor i redaktor merytoryczny Startup Manual (Wolves Summit 2015), autor i opiekun serii BuckiAcademi wydanej z wydawnictwem 4 Głowy (2016). Publikuje regularnie na InnPoland oraz stronie www.bucki.pro. Pisze dla Malemana, Dolce Vita, Madame, Marketing w Praktyce i wielu innych. Przetłumaczył 12 książek z zakresu psychologii i poradnictwa. Współpracuje z najlepszymi ośrodkami startupowymi w Polsce – m.in. LPNT, Inkubator Starter, GPNT i PPNT, a także z największym rządowym programem na świecie Startup Chile i Inkubatorami w Słowenii i Austrii. Występował m.in. na Wolves Summit, Davos Communication Forum, PODIM Słowenia, Internet Beta, Social Media Convent, Inspiration Day w Szczecinie, PMI Congress w Antwerpii i wielu wielu innych konferencjach w kraju i na świecie.

 

 

Magdalena Rozenfeld

Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, którą fascynuje i intryguje świat nieodkrytych możliwości jakim jest moda. Reżyser pokazów, projektantka, stylistka. Absolwentka, doktorantka, wykładowca łódzkiej ASP oraz warszawskiej MSKPU, finalistka i laureatka wielu, zarówno polskich jak i międzynarodowych konkursów dla projektantów.

Pracowała jako projektantka ubioru w kilku polskich firmach odzieżowych, w tym była wiloletnim projektantem w Hexeline. W swoim dorobku zawodowym ma stylizacje do kilkudziesięciu sesji zdjęciowych, reklam, teledysków, filmów oraz pokazów mody.

Reżyserowała pokazy dla takich marek jak Bruno Bannani, Agatha de la Prada, Gatta, Alles, Z.One Concept, Contifibre, Toyota w także w ramach Fashion Philosphy Fashion Week Poland.

Na swoim koncie ma między innymi reżyserię dla takich projektantów jak Mariusz Przybylski, Mads Dinesen, Natalia Jaroszewska, Agata Wojtkiewicz czy duetów projektowych: MMC, Paprocki i Brzozowski Hector i Karger.

 

 

Justyna Pilniakowska

Dyrektor Kolekcji w firmie OTCF S.A. będącej właścicielem marki 4F, odpowiedzialna za produkcję odzieży sportowej. Od stycznia, z powodzeniem zarządza zespołem projektującym i produkującym kolekcje olimpijskie dla Polskiego, Serbskiego i Łotewskiego Komitetu Olimpijskiego a także kolekcje startowe, reprezentacyjne i treningowe. 

Przechodząc kolejne szczeble kariery pozyskała szerokie kwalifikacje w zakresie budowy strategii marki, analizy sprzedaży, kontroli poziomu marż czy organizacji procesu zakupowego w branży tekstylnej, poparte ponad 8-letnią praktyką zawodową. Posiada szeroką wiedzę ekspercką w zakresie doboru tkanin, procesu produkcji oraz analizy trendów.

Pracując dla marek takich jak Simple, Guess czy Solar zdobyła wiedzę na temat planowania kolekcji, zarządzania dostawami, negocjacji a także współpracy z dostawcami zarówno z rynków europejskich jak i azjatyckich.  

Jej zamiłowanie do mody i wyczucie trendów powoduje chęć ciągłego doskonalenia, zdobywania wiedzy i rozwijania produktu z najwyższą dbałością o jakość. 

Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na kierunku Kształtowanie Jakości Produktów.

Agnieszka Polkowska

Naukowczyni, trendwatcher, strateg. Założycielka studia obserwacji i wdrażania trendów w sektorach mody i lifestyle'u TRENDSPOT. Współtwórczyni kolektywu strategiczno-kreatywnego POP UP GRUPA. Przez prawie 10 lat pracowała z LPP – największą firmą odzieżową w Europie Środkowo-Wschodniej, obecnie prognozuje trendy i zajmuje się rozwojem takich marek jak MTV, Gosia Baczyńska, Lous, Loft37, Fiore, WEAVE czy TOVA. Jej unikatowe podejście do budowania scenariuszów przyszłości docenił m.in. holenderski think tank MARE Research, którego została ekspertem oraz portal Trend Tablet powstały z inicjatywy samej Li Edelkoort – Agnieszka Polkowska jest częścią jego redakcji. W 2018 r. obroni pionierski doktorat o przełożeniu sposobów prognozowania trendów na sztuki projektowe.

 

 

Michał Biegaj

Pracuje w branży nieruchomości komercyjnych od 2004 roku.

Jestem absolwentem socjologii w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych na Uniwersytecie Warszawskim.

Posiadam tytuł magistra. Specjalizuję się w mediacjach, negocjacjach oraz rozwiązywaniu konfliktów.

Ukończyłem również studia podyplomowe w zakresie zarządzania nieruchomościami oraz pośrednictwa w obrocie nieruchomościami.

Na początku swojej drogi zawodowej pracowałem w Inter IKEA Centre Polska SA (Obecnie IKEA Centers). Przez blisko 4 lata zajmowałem się komercjalizacja projektów centrów handlowych należących do IKEA.

W latach 2007-2009 pracowałem jako konsultant ds. najmu powierzchni handlowych w DTZ (obecnie Cushman&Wakefield).

W roku 2009 rozpocząłem prace jako menedżer ds. ekspansji w Grupie Inditex w Polsce gdzie zajmowałem się pozyskiwaniem powierzchni dla marek modowych (Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Massimo Dutti, Zara Home).

Od roku 2015 jestem Dyrektorem ds. ekspansji zagranicznej w Grupie CCC SA.

Na co dzień oprócz spraw zawodowych interesuję się filmem, teatrem oraz sportem. Moja pasją jest strzelectwo sportowe oraz sztuki walki.

W podróże służbowe i prywatne zawsze zabieram dobrą książkę

Ania Sołtys

Manager branży fashion z kilkunastoletnim doświadczeniem, specjalizuje się w budowaniu strategii produktowych, procesach tworzenia kolekcji oraz zarządzaniu zespołami kreatywnymi.

Od 2005 roku związana z największą polską firmą segmentu mass-fashion – LPP S.A., gdzie zarządza kolekcjami w Dep. Przygotowania Produktu Reserved. Aktualnie prowadzi całkowicie nowy, pionierski projekt dla LPP – Studio Produktowe RESERVED w Warszawie, gdzie budując nowe struktury i wdrażając innowacyjne procesy, tworzy kolekcje kapsułowe.

Absolwentka nauk politycznych na UG, zarządzania kryzysowego na WSM w Gdyni oraz Sustainable Development na The Baltic Univerity Uppsalla. Specyfikę wiedzy branżowej w zakresie „Fashion buying and merchandising” konsultowała we współpracy z London Collage of Fashion i Central St.Martin’s w Londynie. Zdobytym doświadczeniem i wieloletnią praktyką dzieli się na wykładach, warsztatach i szkoleniach - na swoim koncie ma kolaboracje z SAPU, ViaModa, GGC.

Opłaty za studia

Studia Podyplomowe czesne2 raty4 raty
Prawo i zarządzanie w sektorze mody5700 zł5900 zł6100 zł
  • 20 % zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**

*cena obowiązuje do 30.11.2017 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkami

Terminy płatności

Płatność jednorazowa

  • Opłatę czesnego (pomniejszoną o kwotę wpisowego) uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.

Płatność ratalna

Terminy płatności czesnego w dwóch ratach

  • I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć  (pomniejszona o kwotę wpisowego)
  • II rata - do 1 lutego 2018 r.

Terminy płatności czesnego w czterech ratach

  • I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć  (pomniejszona o kwotę wpisowego)
  • II rata - do 15 grudnia 2017 r.
  • III rata - do 1 lutego 2018 r.
  • IV rata - do 1 kwietnia 2018 r.

Konto bankowe na które można dokonywać wpłat:

Uczelnia Łazarskiego
Alior Bank  SA O/Warszawa
59 2490 0005 0000 4600 8931 1920
tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_2017/2018

Zasady rekrutacji

  1. Terminy rekrutacji opisane są w zakładkach poszczególnych kierunków.
  2. Kandydaci muszą posiadać dyplom ukończenia studiów I stopnia.
  3. Należy złożyć komplet wymaganych dokumentów.
  4. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

 

 WARUNKIEM PRZYJĘCIA ZGŁOSZENIA NA STUDIA JEST DOSTARCZENIE:

  • wypełnionego formularza zgłoszeniowego
  • CV
  • dowodu wpłaty wpisowego w wysokości 400 zł zaliczanego na poczet czesnego (na podstawie umowy o odpłatności za studia)
  • dostarczenie skanu/ksero dyplomu ukończenia szkoły wyższej oraz skan/ksero dowodu osobistego

 OSOBA PRZYJĘTA NA STUDIA PO OTRZYMANIU INFORMACJI O URUCHOMIENIU STUDIÓW*  JEST ZOBLIGOWANIA DO PRZEDŁOŻENIA:

  • oryginałów dyplomu wraz z dowodem osobistym w celu potwierdzenia zgodności z oryginałem
  • dowodu wpłaty czesnego
  • umowy o odpłatności za studia (wydrukowana w dwóch egzemplarzach, dwustronnie)

*Informacji o uruchomieniu studiów jest przekazywana uczestnikom wraz z upływem terminu końca rekrutacji.

 

KONTAKT

Centrum Kształcenia Podyplomowego
Uczelnia Łazarskiego
ul. Świeradowska 43
02-662 Warszawa

 

Sektor "E" pokój 56

e-mail: ckp@lazarski.edu.pl

tel. 22 54-35-322