Typ studiów Studia podyplomowe
Wymiar godzinowy 194 godziny
Ilość semestrów 2
Rekrutacja trwa od 15 kwietnia do 30 września 2017r.
Początek zajęć II połowa października 2017r.

Opis studiów

Wysokie i ciągle rosnące zapotrzebowanie na kierowników projektów IT, rozwój nowych technologii, projektowe i elastyczne podejście do organizacji prac IT determinują dużą potrzebę na wykwalifikowaną i kompleksowo przygotowaną kadrę zarządzającą.

Dla kogo?

Studia kierowane są do:

  • Kierowników projektów IT oraz członków zespołów projektowych;
  • Osób pełniących role szefów zespołów IT/programistycznych w firmach i instytucjach;
  • Osób pracujących przy projektach IT;
  • Osób planujących zawodowo zajmować się zarządzaniem projektami IT.

Cel

Przekazanie kompleksowej wiedzy i umiejętności z zakresu realizacji projektów IT od fazy koncepcyjnej do przekazania w utrzymanie/rozpoczęcia świadczenia usług. Zdobycie praktycznych umiejętności prowadzenia projektów IT.

Atuty

  • Studia prowadzone są w oparciu sprawdzone w praktyce  międzynarodowe standardy zarządzania projektami
  • Studia umożliwiają przygotowanie do międzynarodowych certyfikacji w obszarze zarządzania projektami (w ramach akredytowanych zajęć z: PRINCE2? na poziomie Foundation)
  • W toku studiów możliwe jest podejście do egzaminów: PRINCE2?Founadtion egzamin jest dodatkowo płatny)
  • Studia dają pełne przygotowanie do podejścia i zdobycia certyfikacji PSM I (Professional Scrum Master)
  • Program studiów zbudowane jest tak aby umożliwić zdobycie kompleksowych kompetencji kierownika projektu IT: zarządczych (metodyki standardy), behawioralnych (kompetencje menadżerskie), technicznych (narzędzia do prowadzenia projektów IT)
  • Studia prowadzone są przez kadrę ekspertów z bogatym doświadczeniem w tym międzynarodowym i certyfikacjami w zakresie projektów, programów, portfolio z profesjonalnym przygotowaniem trenerskim, coachingowym.
  • W trakcie studiów uczestnicy realizują jako pracę dyplomową założenia i plan do własnego projektu IT, który będą realizować we własnych organizacjach, co umożliwia następnie przeniesienie przygotowanych elementów bezpośrednio do praktyki (oszczędność czasu i nakładów finansowych w organizacjach, które delegują uczestników na studia)

Partnerzy studiów

ProjektEvo - to firma szkoleniowo - doradcza posiadająca status Akredytowanej Organizacji Szkoleniowej (ATO) w zakresie brytyjskich metodyk zarządzania:

  • projektami PRINCE2,
  • ryzykiem M_o_R,
  • programami MSP.

To także zespół trenerów i konsultantów z wieloletnim doświadczeniem szkoleniowym i wdrożeniowym. Wnoszą realną wartość dla klientów i wspólnie z nimi wdrażają zmiany, prowadzą projekty, zarządzają ryzykiem, motywują ludzi i budują zespoły.

Organizacja zajęć

  • Zajecia odbywają się w trybie w soboty i niedziele, co 2 tygodnie;
  • Studia trwają 2 semestry

 

Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów.

Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.

Program

  1. Zarządzanie projektami IT zgodnie z metodyką PRINCE2 - poziom Foundation*
    *Część akredytowana wraz z opcjonalnym egzaminem certyfikującym (dla zainteresowanych)
  2. Praktyczne przygotowanie i planowanie projektu IT
    • Warsztat analizy biznesowej z elementami warsztatu wymagań w projektach IT w oparciu o standard BABOK - Guide
    • Warsztat praktyczny przygotowania, planowania oraz monitorowania i kontroli postępów prac w projektach IT. (tworzenie założeń, zasad projektowych, planów, harmonogramów oraz systemu raportowania).
    • Warsztat zastosowania narzędzi IT wspierających zarządzanie projektami.
  3. Praktyczna realizacja projektu IT
    • Warsztat praktyczny zarządzania ryzykiem i zmianą w projektach IT.  (tworzenie zasad zarządzania ryzykiem i zmianą. Cykl   zarządzania ryzykiem. Procedura zarządzania zmianami i zagadnieniami projektowymi. Elementy zarządzania konfiguracją).
    • Warsztat zarządzania kosztami oraz jakością w projektach IT.  (Budżetowanie i kontroling kosztów w projektach IT. Definiowanie jakości oraz zasad jej zapewnienia).
    • Warsztat praktyczny zarządzania komunikacją i interesariuszami w projekcie IT. (Zasady angażowania interesariuszy, planowanie i optymalizacja komunikacji w projektach).
  4. Umiejętności managerskie kierowników projektów IT w tym:
    • delegowanie - motywowanie
    • przywództwo sytuacyjne
    • negocjacje
    • rozwiązywanie konfliktów
    • zarządzanie zespołami w projektach IT, metoda Scrum - przygotowanie do certyfikacji Professional Scrum Master I
  5. Przejście od projektu do usługi - elementy profesjonalnego świadczenia usług informatycznych w oparciu o ITIL
  6. Egzamin dyplomowy

Wykładowcy

Adam Chmielewski

PMP - konsultant, trener i praktyk biznesu. Certyfikowany Project Manager PMP®, PRINCE2®, MoR® Approved Trainer, Professional Scrum Master, MSP®, MoP®, AgilePM, PPRINCE2® Agile Practitioner. Zarządzał oraz uczestniczył w kilkudziesięciu projektach krajowych oraz międzynarodowych. Przeprowadził kilkanaście tysięcy godzin szkoleń oraz doradztwa w obszarze zarządzania projektami, ryzykiem, zespołami. W obszarze IT specjalizuje się w projektach wdrożeniowych oraz wytwórczych. Pracował z takimi organizacjami jak np.: Poczta Polska S.A., PZU S.A., PERN, CompuGroup Medical, Państwowe Porty Lotnicze.

Michał Bryndel

doświadczony trener i konsultant metodyk i standardów zarządzania projektami, portfelem, ryzykiem, zmianą. i wiedzą ( Akredytowany trener PRINCE2®, MSP®, MoR®, MoP®, Certyfikaty IPMA, ChangeManagement, P3O®). Ponad 9000 godzin szkoleń. Konsultant zarządzania portfelowego. Prowadził, nadzorował  bądź doradzał w projektach w wielu firmach, w sektorze publicznym , akademickim jak i w organizacjach pozarządowych zarówno w Polsce jak i w Wielkiej Brytanii. Pracował z takimi organizacjami jak np.: TAURON Polska Energia, CompuGroup Medical, POLIMEX Mostostal, Bank Gospodarstwa Krajowego, Sii Sp. z o.o.

Karolina Jarocka

Doświadczony Kierownik Projektów i Portfela ze specjalizacją w obszarze IT. Pracuje z dużymi światowymi korporacjami jako Kierownik Projektów IT, coach i trener dla innych kierowników projektów.  Certyfikacje Scrum Mastera i PRINCE2 Practitioner.

Dorota Pec

Konsultant i trener. Akredytowany trener PRINCE2®, Change Management, PRINCE2Agile® Practitioner. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z zarządzaniem projektami i zmianami, z wykorzystaniem metodyk PRINCE2® oraz Change Management.

Mariusz Skrzypek

konsultant i trener, praktyk w obszarze projektów IT, ekspert od analizy biznesowej. Od 20 lat zajmuje się projektowaniem i wdrażaniem systemów informatycznych o zasięgu lokalnym i krajowym. Od 2006 zarządza działami IT zarówno w administracji publicznej jak i firmach komercyjnych.  Ekspert Komitetu Zdrowia Krajowej Izby Gospodarczej i Izby Gospodarczej Medycznej Polska. Doradca i ekspert w wielu projektach informatycznych związanych z informatyzacją służby zdrowia o łącznej  wartości projektów przekraczającej 500 mln zł. Autor wielu publikacji z zakresu systemów informacyjnych w przedsiębiorstwie. Członek zespołu ekspertów Ministra Zdrowia ds opracowania strategii eZdrowia. Wykładowca akademicki.

Tomasz Waleczko

trener II st. Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.; Ukończył Szkołę Trenerów Biznesu Elżbiety Sołtys, Akademię Treningu Interpersonalnego, Studium Socjoterapii i Treningu Interpersonalnego. Przeprowadził ponad 10800 godzin szkoleń w projektach rozwoju kompetencji dla biznesu, organizacji pozarządowych, szkół, jednostek samorządowych. Jest członkiem PTP.

Radosław Zając

konsultant i trener. PRINCE2® Approved Trainer. Absolwent MBA w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Zajmuje się analizą biznesową, prowadzeniem projektów oraz rozwijaniem i wdrażaniem zarządzania wiedzą

Opłaty za studia

Studia Podyplomowe czesne2 raty4 raty
Zarządzanie projektami IT5900 zł6100 zł6300 zł
  • 20 % zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**

*cena obowiązuje do 30.11.2017 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkami

Terminy płatności

Płatność jednorazowa

  • Opłatę czesnego (pomniejszoną o kwotę wpisowego) uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.

Płatność ratalna

Terminy płatności czesnego w dwóch ratach

  • I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć  (pomniejszona o kwotę wpisowego)
  • II rata - do 1 lutego 2018 r.

Terminy płatności czesnego w czterech ratach

  • I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć  (pomniejszona o kwotę wpisowego)
  • II rata - do 15 grudnia 2017 r.
  • III rata - do 1 lutego 2018 r.
  • IV rata - do 1 kwietnia 2018 r.

Konto bankowe na które można dokonywać wpłat:

Uczelnia Łazarskiego
Alior Bank  SA O/Warszawa
59 2490 0005 0000 4600 8931 1920
tytułemckp_imię i nazwisko kandydata_2017/2018

Zasady rekrutacji

  1. Terminy rekrutacji opisane są w zakładkach poszczególnych kierunków
  2. Kandydaci muszą posiadać dyplom licencjata bądź magistra
  3. Podstawowa znajomość branży IT
  4. Należy złożyć komplet wymaganych dokumentów
  5. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń

WARUNKIEM PRZYJĘCIA ZGŁOSZENIA NA STUDIA JEST DOSTARCZENIE:

  • wypełnionego formularza zgłoszeniowego
  • CV
  • dowodu wpłaty wpisowego w wysokości 400 zł zaliczanego na poczet czesnego (na podstawie umowy o odpłatności za studia)
  • dostarczenie skanu/ksero dyplomu ukończenia szkoły wyższej oraz skan/ksero dowodu osobistego

OSOBA PRZYJĘTA NA STUDIA PO OTRZYMANIU INFORMACJI O URUCHOMIENIU STUDIÓW*  JEST ZOBLIGOWANIA DO PRZEDŁOŻENIA:

  • oryginałów dyplomu wraz z dowodem osobistym w celu potwierdzenia zgodności z oryginałem
  • dowodu wpłaty czesnego
  • umowy o odpłatności za studia (wydrukowana w dwóch egzemplarzach, dwustronnie)

*Informacji o uruchomieniu studiów jest przekazywana uczestnikom wraz z upływem terminu końca rekrutacji.

KONTAKT

Centrum Kształcenia Podyplomowego
Uczelnia Łazarskiego
ul. Świeradowska 43
02-662 Warszawa

Sektor "E" pokój 56

e-mail: ckp@lazarski.edu.pl

tel. 22 54-35-322