Typ studiów Studia podyplomowe
Wymiar godzinowy 185 godzin
Ilość semestrów 2
Rekrutacja trwa do 30 września 2017r.
Początek zajęć II połowa października 2017r.

Opis studiów

Dla kogo?

    Studia adresowane są do:
    - Trenerów, Project i Product managerów
    - Pracowników i menedżerów firm, instytucji sektora publicznego i organizacji typu non profit, którzy poszukują nowych i skutecznych metod rozwoju produktu i usług oraz nowych modeli biznesowych i rozwoju strategii marki;
    - Właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, firm rodzinnych, poszukujących dalszego rozwoju i weryfikacji obecnego modelu biznesowego;
    - Wszystkich osób poszukujących rozwoju, nowych, kreatywnych i innowacyjnych metod projektowych, tworzenia wartościowych rozwiązań, produktów i usług, zbudowania lub rozwoju własnej marki.

      Przesłanki i cele studiów

      Rozwój innowacyjności i przedsiębiorczości to jedno z kluczowych wyzwań stojących przed większością organizacji, bez względu na ich wielkość, branżę i formę prowadzonej działalności. To również wyzwanie w kontekście rozwoju pracowników, dzięki których wiedzy i umiejętnościom rozwijają się organizacje.

      Projektowanie Innowacji to studia, które uczą praktycznego i zintegrowanego podejścia do projektowania produktów i usług oraz rozwoju przedsiębiorczości na poziomie strategicznym i operacyjnym.

      Podstawą programową jest Design Thinking. To metoda pracy projektowej skoncentrowana na rozwiązywaniu rzeczywistych problemów biznesowych i społecznych. Integruje je z opłacalnością biznesową i możliwościami technologicznymi. Holistyczne, iteracyjne i interdyscyplinarne podejście, które cechuje tę metodę oraz techniki kreatywnego rozwiązywania problemów, pozwalają na osiągnięcie równowagi w wykorzystaniu logiki biznesowej i twórczej intuicji. Takie podejście pozwala tworzyć innowacje na każdym poziomie organizacji, niezależnie od branży i formy prowadzonej działalności.

      Celem kształcenia jest przekazanie studentom niezbędnej wiedzy i praktycznych umiejętności do tworzenia innowacyjnych rozwiązań. Oprócz kompetencji twardych, związanych z metodyką pracy i narzędziami, studenci będą również rozwijać w dużej skali kompetencje społeczne, niezbędne w codziennej pracy projektanta.

      Atuty

      • wybitna kadra wykładowców i mentorów, składająca się z samym praktyków i ekspertów w swoich dziedzinach;
      • nauczanie sprawdzonych metod i narzędzi, gotowych do stosowania już następnego dnia po zajęciach;
      • rozwijanie kompetencje przyszłości — dbamy m.in o rozwój kompetencji zespołowych i indywidualnych, społecznych i biznesowych;
      • zajęcia prowadzone w formie warsztatowej, przy minimum teorii niezbędnej do dalszej pracy;
      • możliwość wyboru tematów projektów biznesowych, które zechcą Państwo zrealizować, zgłoszone przez firmy i organizacje publiczne;
      • realizacja realnych projektów, dotyczących rzeczywistych potrzeb i problemów społecznych, biznesowych i technologicznych;
      • projekty realizowane są w zespołach, we współpracy z organizacjami, które je zgłosiły oraz również zespołowe podejście do obrony;
      • wsparcie mentorskie i eksperckie w trakcie każdych zajęć;
      • 4 dni przeznaczone na konsultacje i pracę nad projektem dyplomowym, w czasie których otrzymają Państwo wsparcie 2 mentorów;
      • forma egzaminu dostosowana jest do praktycznego programu studiów;
      • zapewniamy radość i zabawę z twórczej pracy, skoncentrowanej na rzeczywistych problemach i potrzebach ludzi;
      • gwarantujemy niezapomnianą przygodę, po której Państwa życie już nie będzie takie samo!

       

      Organizacja zajęć

      • studia trwają 2 semestry
      • Zajęcia odbywają się co 2 tygodnie (sobota-niedziela).

      Warunkiem ukończenia studiów jest:

        • Obecność na poziomie min. 70%
        • Zaliczenie poszczególnych modułów studiów podyplomowych  na podstawie pisemnej pracy (dopuszcza się prace zespołową) opisującej przebieg poszczególnych etapów, narzędzi wiedzy użytych w poszczególnych modułach.
        • Pozytywny wynik z egzaminu dyplomowego ustnego przed komisją.

            Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów.
            Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
            Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.

            Wykładowcy

            Rafał Kamiński

            doświadczony menedżer, trener biznesu, projektant innowacyjnych rozwiązań społecznych, technologicznych i biznesowych. Prowadzi projekty, facylituje pracę zespołów metodą design thinking i lean startup. Prelegent i ekspert na konferencjach, wydarzeniach i projektach. Między innymi ekspert w ogólnopolskim projekcie innowacji społecznych popojutrze.pl. Współorganizator i ekspert maratonu programistycznego hackjam.net. Certyfikowany auditor oceniający skuteczność procesów biznesowych i Green Belt Lean Six Sigma. Absolwent Pedagogiki Pracy na WSP ZNP i Service Design na School of Form/ Uniwersytet SWPS.

            Obecnie zarządza własną firmą INNOVELTY i współtworzy SpaceUp®, gdzie zajmuje się wdrażaniem innowacyjności i kreatywności, projektowaniem usług i produktów. Przez 17 lat pracował dla takich firm jak: PTK Centertel (Orange Polska), Polkomtel (Plus) i Raiffeisen Bank Polska, gdzie pracował na stanowiskach specjalistycznych i menadżerskich. Uważa, że innowacyjność jest naszym obowiązkiem i społecznie odpowiedzialną działalnością a służenie innym stanowi najwyższą wartość.

            Piotr Biegun

            CEO w Whalla Labs. Piotr łączy zarówno technologiczne, jak i biznesowe aspekty projektów, dbając o rozwój produktów łączących cele biznesowe z wartością dla użytkowników. Takie podejście możliwe jest dzięki jego multidyscyplinarnemu wykształceniu oraz wieloletniemu doświadczeniu w branży mobilnej oraz rozwijaniu produktów IT. W swojej pracy skupia się przede wszystkim na agregacji i analizie danych, które pozwalają na lepsze dopasowanie projektów zarówno w relacjach biznesowych, rozpoznanie wymagań i uwarunkowań rynku oraz faktycznych potrzeb użytkowników. Swoim doświadczeniem dzieli się współorganizując poznańskie wydarzenia branżowe: Hive61 i Startup Weekend Poznań. Pasjonat kuchni oraz małych, rzemieślniczych browarów.

            Tomasz Chyrchel

            z wykształcenia psycholog twórczości, prezes w firmie Generator Pomysłów Sp. z o. o. — generatorpomyslow.pl  Wierzy, że to kreatywność osoby lub zespołu jest źródłem przełomowych innowacji. Od ponad 7 lat prowadzi projekty w obszarze innowacji i tworzenia klimatu dla kreatywności dla takich firm jak BZ WBK, IKEA, Biuro Informacji Kredytowej, Geberit, AXTONE, Morpol S.A., Avon. Certyfikowany kierownik projektów metodyki PRINCE 2 Practitioner oraz zwinnych metodyk zarządzania projektami (Agile). Na co dzień prowadzi badania w polskich korporacjach w obszarze budowania klimatu dla kreatywności w pracy. Ukończył szkołę trenerów kreatywności Grupy TROP (2011), międzynarodowy kurs trenerów i coachów w Bukareszcie (2012) oraz trening dla facylitatorów i coachów grupowych  w Atenach (2013). Absolwent kursów kreatywności, design thinking oraz gamifikacji prowadzonych przez profesorów Uniwersytetu Stanforda, Uniwersytetu Vanderbilt oraz Stanu Pensylwania w USA. Ekspert magazynu Personel Plus stale publikujący artykuły w zakresie kreatywności pracowników i innowacyjności organizacyjnej.

            Hubert Dyba

            na co dzień zajmuje się rozwojem innowacji. Na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie pracuje z naukowcami nad znalezieniem propozycji wartości i modelu biznesowego dla nowych technologii. W ramach prac zleconych przez Komisję Europejską wspiera lokalne startupy w rozwoju krajowym i międzynarodowym. Pasjonat metody Design Thinking, której uczył się na Stanford University w USA jako stypendysta Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Autor i prowadzący ścieżki biznesowej programu Samsung LABO - kursu przedsiębiorczości technologicznej dla najlepszych studentów. Doświadczony szkoleniowiec. Twórca usług związanych z rozwojem modelu biznesowego dla startupów. Aktualnie pracuje nad rozprawą doktorską z tego zakresu.

            Jacek Kotarbiński

            ekonomista, uznany autorytet i ekspert w zakresie marketingu strategicznego, rozwoju innowacji i zarządzania sprzedażą. Doktorant Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego. Od 1990 roku praktycznie wspiera przedsiębiorstwa w zakresie rozwoju ich konkurencyjności. Autor bestsellerów: „Sztuka Rynkologii”, "Sztuka Marketingu", "Druga Sztuka Marketingu", "Trzecia Sztuka Marketingu". Keynote wielu konferencji branżowych, trener biznesu, doradca i mentor innowacyjnych firm oraz startupów. Felietonista "Forbes Polska". Członek Rady Programowej Forum IAB Poland. Członek jury: Superbrands Polska, EFFIE Awards, PRCH Retail Awards, POPAI Poland Awards. Laureat konkursu Blog Roku 2012 Onet.pl, w kategorii „Blogi profesjonalne i firmowe”. Bloger „Harvard Business Review Polska”. Konsultant zarządów wielu przedsiębiorstw. General Manager POPAI Poland The Global Association for Marketing at-Retail, międzynarodowy ekspert shopper marketingu. Jego e-book „Sztuka marketingu” został bestsellerem iTunes w kategorii "Biznes". Studiował ekonomię i zarządzanie w Niemczech, Austrii i Polsce.  Wykładowca na studiach MBA, Chartered Institute of Marketing (CIM) i studiach podyplomowych: Questus/Chartered Institute of Marketing, Akademia Leona Koźmińskiego, Wyższa Szkoła Bankowa, Uniwersytet Gdański, Wyższa Szkoła Europejska. Pracował dla takich firm i marek jak: Lotos, Energa, Polpharma, Coca-Cola, Orange, Balex Metal, EWE, Enea, Masterlease, Nikon, Deloitte, Agros Nova, Dr. Oetker, Onet.pl, Volkswagen Polska, Sanofi Pasteur, Eurocash, Kompania Piwowarska, Kamis, Darboven, sieci banków spółdzielczych i wielu innych. Autor publikacji w „Marketingu w Praktyce” i „Marketer Plus”. Pomysłodawca fanpage’a Bareizmy Wiecznie Żywe. Autor "Bloga o sztuce marketingu" kotarbinski.com.

            Magda Kochanowska

            z wykształcenia jest projektantką produktu oraz komunikacji wizualnej. Wraz z Weroniką Rochacką Gagliardi, jest współzałożycielką firmy doradczej DESIGN PROVISION. Specjalizuje się w metodach projektowych, takich jak Design Thinking i Service Design, skupiając się na realizacji innowacyjnych projektów w oparciu o zasady projektowania. Pomaga firmom i organizacjom rozpocząć i rozwijać współpracę z projektantami. Opracowuje programy i prowadzi praktyczne warsztaty w obszarach Design Thinking, Service Design, Visual Thinking, Design-driven Innovation. Do tej pory realizowała projekty i szkolenia m.in. dla ING Banku Śląskiego, Banku Millennium SA, BZ WBK, Saint Gobain, Nowy Styl Group, Ceramiki Paradyż, NoaTech Sp. z o.o., PTBRiO czy Narodowego Instytutu Audiowizualnego (NInA).

            Ola Krawczyk

            rysowniczka, Trenerka Myślenia Wizualnego, fanka komunikacji wizualnej i wykorzystywania metod wizualnych w biznesie, do projektowania innowacji czy edukacji. Obecnie jako Sketch Up Your Life realizuje projekty związane z myśleniem wizualnym. Największym wyzwaniem zawodowym dającym ogromną satysfakcję jest FACYLITACJA GRAFICZNA podczas warsztatów strategicznych, design thinking, koncepcyjnych – czyli wsparcie wizualne grupy i moderatora. Wykonuje też GRAPHIC RECORDING – czyli wielkoformatowy zapis graficzny  podczas konferencji i szkoleń.  W firmie SKETCHMOVIE tworzy filmy tzw. „rysującej ręki”  wykorzystujące rysunek do tłumaczenia teorii, idei czy marketingu. Współpracuje, tworząc wizualizacje, infografiki, filmy, graphic recording czy też szkoląc m.in.: IKEA, Orlen, Ergo Hestia, Poczta Polska, Intercars, BASF, Volvo, Konsulat Niemiecki, Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Habitat for Humanity, TEDx Lublin, TEDx Wrocław, ZUS, Bussines Link, czy OSCE lub Międzynarodowa Organizacja do Spraw Migracji.

            Agnieszka Łebkowska

            Psycholog. Badacz z 20-letnim doświadczeniem. Dyrektor zarządzająca MANDS. Wcześniej dyrektor działu badań i analiz w Onet.pl gdzie odpowiadała za wszystkie projekty badawcze i analityczne wspierające produkt, marketing i sprzedaż. Pracowała również w TNS OBOP jako lider sektora Technology, gdzie zarządzała obszarem badań dla sektora Telco&IT. Pierwsze szlify badawcze i menedżerskie zdobywała w sopockiej PBS. Ma za sobą szereg projektów badawczo – analitycznych z obszaru Digital, projektów łączących dane deklaratywne i behawioralne, projektów eksperymentalnych, badań efektywnościowych, także weryfikujących efekty synergii online & offline. Zajmuje się tematyką badań wizerunku, komunikacji, doświadczeń konsumenta a także badaniami i analizami w obszarze HR. Członek Zarządu PTBRiO, odpowiada za szkolenia, Szkołę Consumer Intelligence, Bazę Wiedzy oraz projekt Konsument 2018. Jako projektant badań ceni podejście systemowe oraz testowanie perspektyw wynikających z różnych paradygmatów. Lubi dziwne pytania i nietypowe projekty.

            Małgorzata Nowak

            Menedżer ds. Projektowania Propozycji Wartości dla rynku B2C w LuxMed. Wykładowca programu Questus - Diploma in Professional Marketing, akredytowanego przez The Chartered Institute of Marketing. Specjalizuje się w projektowaniu unikalnych doświadczeń i propozycji wartości dla klienta oraz tworzeniu nowatorskich produktów i usług. Ewangelistka i pasjonatka "open-innovation". Jest facylitatorem metod Design Sprint Google Ventures i Design Thinking, związanych z kreowaniem i testowaniem innowacyjnych rozwiązań. Posiada ponad 12 letnie doświadczenie w rozwoju i wdrażaniu produktów i usług w T-Mobile i agencji konsultingowej Innovatika. Przygotowywała i wdrażała strategie usług dodanych. Prowadziła projekty związane z tworzeniem Value Proposition, w których angażowała klientów poprzez Customer Advisory Board. Absolwentka programu międzynarodowej certyfikacji marketingowej CIM - The Chartered Institute of Marketing, gdzie obecnie prowadzi wykłady z obszaru Driving Innovation. Jest w trakcie programu certyfikacji metod zorientowanych na klienta na Stanford University for Professional Development - Innovation and Entrepreneurship.

            Patrycja Obara

            współwłaścicielka i trenerka głosu w Muzycznej Garderobie. Menedżerka Cloud Theater – teatru w chmurze. Wokalistka, autorka tekstów i współautorka muzyki w zespole The Tactopers. Prowadzi szkolenia z zakresu wystąpień publicznych oraz szkolenia dla biznesu, w tym nowatorskie warsztaty, podczas których muzykę (i muzykowanie) wykorzystuje do rozwijania umiejętności miękkich. Patrycja jest dydaktyczką z pasji z ponad 15-letnim doświadczeniem. Zaczynała karierę w 2001 roku jako lektorka języka angielskiego. W latach 2007-2016 w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego prowadziła autorskie zajęcia łączące dziedziny językoznawstwa i nauk o biznesie (między innymi marketing relacji, tożsamość i osobowość marki, pragmatyka językowa, przekład, retoryka). W tym samym okresie współpracowała z magazynem Harvard Business Review Polska, dla którego tłumaczyła książki i artykuły do polskiej edycji miesięcznika. Przemawiała między innymi na konferencjach TEDx Wroclaw, TEDx Politechnika Wrocławska (oba wystąpienia poświęcone były edukacji), Dream It Yourself na UW (przemówienie ilustrowane muzyką na żywo), oraz Creative Mornings Wrocław (przemówienie ilustrowane muzyką i światłem). Prowadziła liczne konferencje i wydarzenia – między innymi TEDx Wroclaw Wonderland, czy Gala Wrocławskiej Nagrody Muzycznej i Teatralnej.

            Weronika Rochacka Gagliardi

            jest strategiem designu i współzałożycielką, wraz z Magdą Kochanowską, firmy doradczej DESIGN PROVISION. Realizuje projekty i szkolenia w zakresie budowania strategii, zarządzania designem, projektowania usług oraz edukacji - zarówno dla firm komercyjnych, jak i organizacji sektora publicznego. Doświadczenie zawodowe zdobyła m.in. w brytyjskim Design Council w Londynie, gdzie działała w obszarze edukacji oraz wsparcia dla biznesu, sektora publicznego i biur transferu technologii przy brytyjskich uniwersytetach. Do tej pory realizowała projekty i szkolenia m.in. dla ING Banku Śląskiego, ING DiBa (Niemcy), Banku Millennium SA, Ceramiki Paradyż, NoaTech Sp. z o.o., Narodowego Instytutu Audiowizualnego (NInA) czy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).

            Piotr Wojciechowski

            założyciel i zarządzający FUZERS Service Design (www.fuze.rs). Wierzy w to, że usługi i doświadczenia, z których na co dzień korzystamy mogą być dobrze zaprojektowane. Inicjator i w latach 2012-2017 organizator jednego z największych TEDx'ów w Polsce - TEDxLublin. Od 2016 roku jeden z europejskich ambasadorów programu TEDx. Absolwent Psychologii w Zarządzaniu Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Piotr jest także członkiem Rady Programowej projektu „Innovation" prowadzonego przez SAR (http://innovation.sar.org.pl/).

            Katarzyna Żbikowska

            aktywatorka i wizjonerka. Tworzy warunki do ruszenia z miejsca i zamiany pomysłów w czyny. Pomaga kreatywnym i przedsiębiorczym kobietom realizować marzenia o własnych biznesach on-line, w oparciu o cyfrowe produkty takie jak: blogi, podcasty, kursy on-line i inne. Project Managerka z pasji. Pisze książki, bloguje, szkoli i projektuje przyszłość projectmanagerka.pl

            Trenerka biznesu, project managerka z wieloletnim doświadczeniem w korporacjach, także na stanowiskach kierowniczych. Autorka książek: „Mapy myśli w biznesie. Jak twórczo i efektywnie osiągać cele za pomocą mind mappingu” (Helion 2012) oraz „Komunikacja biznesowa oczami kierownika projektu” (Helion 2013) i "Sięgam gwiazd, czyli jak zrealizować każdy pomysł” (self publishing/ Ridero 2016). 

            Program

            EKSPLORACJA PROBLEMU PROJEKTOWEGO 56h
            Praktyczny kurs moderatora (Innovation Jam)
            Design thinking jako proces projektowania innowacji
            Zarządzanie innowacyjnym projektem
            Rola badań w projektowaniu innowacji
            Psychologia zachowań konsumenckich

            KREACJA 48h

            Projektowanie przyszłości
            Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów
            Projektowanie propozycji wartości jako podstawy modelu biznesowego
            Projektowanie innowacji wartości
            Projektowanie doświadczeń

            PROTOTYPOWANIE I TESTOWANIE ROZWIĄZAŃ 24h

            Rola myślenia wizualnego w projektowaniu innowacji i marketingu
            Prototypowanie i testowanie rozwiązań metodą Lean Startup

            WDROŻENIE I ZARZĄDZANIE INNOWACJĄ 56h

            Nowe technologie i wykorzystanie ich w innowacjach
            Projektowanie komunikacji produktu i marki
            Przygotowanie do wdrożenia innowacji
            Metody i kryteria ewaluacji projektu i rynku
            Wystąpienia publiczne - skuteczne prezentacja rozwiązań
            Design management

            Egzamin dyplomowy 1h

            Opłaty za studia

            Studia Podyplomowe czesne2 raty4 raty
            Projektowanie innowacji6000 zł6200 zł6400 zł
            • 10 % zniżki przy zapisie do 30 czerwca**
            • 20 % zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**

            *cena obowiązuje do 30.11.2017 r.
            **zniżki nie łączą się z innymi zniżkami

            Terminy płatności

            Płatność jednorazowa

            • Opłatę czesnego (pomniejszoną o kwotę wpisowego) uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.

            Płatność ratalna

            Terminy płatności czesnego w dwóch ratach

            • I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć  (pomniejszona o kwotę wpisowego)
            • II rata - do 1 lutego 2018 r.

            Terminy płatności czesnego w czterech ratach

            • I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć  (pomniejszona o kwotę wpisowego)
            • II rata - do 1 grudnia 2017 r.
            • III rata - do 15 lutego 2018 r.
            • IV rata - do 15 kwietnia 2018 r.

             

            Konto bankowe na które można dokonywać wpłat:

            Uczelnia Łazarskiego
            Alior Bank  SA O/Warszawa
            59 2490 0005 0000 4600 8931 1920
            tytułem: ckp_Projektowanie innowacji_2017/2018

            Zasady rekrutacji

            O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń oraz spełnienie wymogów rekrutacyjnych tj. złożenie wymaganych dokumentów w sekretariacie.

            1. Terminy rekrutacji opisane są w zakładkach poszczególnych kierunków.
            2. Kandydaci muszą posiadać dyplom I stopnia
            3. Należy złożyć komplet wymaganych dokumentów
            4. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń

            WARUNKIEM PRZYJĘCIA ZGŁOSZENIA NA STUDIA JEST DOSTARCZENIE:

            • wypełnionego formularza zgłoszeniowego
            • CV
            • dowodu wpłaty wpisowego w wysokości 400 zł zaliczanego na poczet czesnego (na podstawie umowy o odpłatności za studia)
            • dostarczenie skanu/ksero dyplomu ukończenia szkoły wyższej oraz skan/ksero dowodu osobistego

            OSOBA PRZYJĘTA NA STUDIA PO OTRZYMANIU INFORMACJI O URUCHOMIENIU STUDIÓW*  JEST ZOBLIGOWANIA DO PRZEDŁOŻENIA:

            • oryginałów dyplomu wraz z dowodem osobistym w celu potwierdzenia zgodności z oryginałem
            • dowodu wpłaty czesnego
            • umowy o odpłatności za studia (wydrukowana w dwóch egzemplarzach, dwustronnie)

             

            *Informacji o uruchomieniu studiów jest przekazywana uczestnikom wraz z upływem terminu końca rekrutacji.

             

            KONTAKT

            Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelnia Łazarskiego ul. Świeradowska 4302-662 Warszawa

            Sektor "E" pokój 56

            e-mail: ckp@lazarski.edu.pl

            tel. 22 54-35-322

             

             

            Partnerzy studiów

            Zobacz także